• A Crystal Dynamics sem úszta meg a leépítéseket
  • Amiket az Embracer Group eszközölt a hatékonyabb működés érdekében
  • A Tomb Raider-széria fejlesztőcsapatának tíz embertől kellett megválnia
  • A stúdió mindenben igyekszik mindenben támogatni az elbocsátott fejlesztőket

Még júniusban jelentette be az egyre több csapatot az esernyője alá gyűjtő Embracer Group, hogy egy "átalakítási program" keretében masszív leépítésekbe kezd, ami jobb esetben "csak" elbocsátásokat jelent, de akár komplett csapatok is áldozatul eshetnek a "purgálásnak" – a Saints Row és a Red Faction-széria fejlesztői tudnának erről mit mesélni. Az átszervezés ellenére is rengeteg játék készül egyébként a céghez köthető stúdiók berkeiben, többek között egy új Tomb Raider, amelyet szokás szerint a Crystal Dynamics fejleszt (az Amazon Games bevonásával), vagyis a csapat, amit eddig még nem érintettek a leépítések. A hangsúly pedig azon van, hogy "eddig", a Perfect Dark munkálataiba is besegítő brigád ugyanis nemrégiben jelezte, hogy kénytelen volt megválni néhány alkalmazottjától.

"A Crystal Dynamics meghozta a nehéz döntést, miszerint 9 Brand/Marketing és 1 IT alkalmazottól válik meg az üzleti igényekhez igazított belső átszervezések miatt" – erősítette meg a cég. "Közvetlenül együttműködünk az érintett munkatársakkal, hogy teljes mértékben támogassuk őket." Nem tömeges elbocsátásokról van tehát szó, mivel "csak" 10 embert érint a dolog, azt viszont jó látni, hogy a stúdió tényleg igyekszik gondoskodni az egykori alkalmazottakról. A bejegyzésben például arra is felhívták a figyelmet, hogy ha valamelyik csapatnál esetleg van nyitott pozíció az említett posztokra, akkor azt mindenképp jelezze emailben, és ők értesítik róla az egykori munkatársakat. Lara Croft következő kalandjának sorsát tehát semmiképpen sem érinti a sajnálatos fejlemény, de azért bízzunk benne, hogy nem sok hasonló döntésről kell majd beszámolnunk a jövőben.