A Dead Space 3 egy túlélőhorror-sorozatot degradál kooperatív akciójátékká, és bár ez sokakat elrémíthet majd a folytatástól, a Visceral Games producere, Steve Papoutsis állítja, hogy nincs mitől tartani, sőt, a Dead Space 3 mindent verni fog a piacon.

"Át akarjuk hágni a határainkat. Olyan játékot szeretnénk szállítani, ami AAAA-kategóriás, és amilyet még sosem készítettünk ezelőtt. Sokan mondják ugyanis mostanában, hogy »az AAA vált alappá, csak olyat veszek, blablabla«. Nem. Mi túllépnénk a AAA-t, új lépcsőfokra kívánunk lépni. Olyannyira, hogy folyton AAAA-zunk az irodában." -- mondta el Steve a CVG-nek.

Akik esetleg nem ismernék a AAA-kategória ("tripla-A") kifejezést, azoknak eláruljuk, hogy magas összegből, kirívóan színvonalasra fejlesztett játékok jelölésére használja a szakma és a sajtó. AAA-kategóriás játék például egy Battlefield vagy egy GTA, de semmiképp sem egy indie cím.

A Visceral tehát olyan játékot szeretne készíteni, ami minden eddigi határon áthág, és bár a srácok nem egyszer adták tanújelét a tehetségüknek, ez minden bizonnyal olyan feladat, amibe még az ő bicskájukat is elgörbítheti. A Dead Space 3 egyébként eléggé távol áll majd a sorozat gyökereitől, lévén a csapat szerint túl félelmetesre sikerült az első két felvonás, és ezért csak kevesen voltak hajlandók végigjátszani őket.