A magazinban az olvasható, hogy a játék a jeges Tau Volantison játszódik, és tényleg lesz egy partnerünk, a katona John Craver, akivel együttes erővel szaggathatjuk szét a bolygó szörnyeit. A ránk támadó ellenségek felhozatalában a hagyományos, a korábbi részekben halomra ölt közönséges necromorphok mellett megjelennek a fodderek, illetve a necromorphok hullájából fogyasztott emberek mutációi, a feederek, melyek annak függvényében, hogyan öljük meg őket, kétféle módon alakulnak át. Továbbá felvesszük majd a harcot egy óriási, 30 emelet magas, százlábú-szerű lénnyel, a Nexusszal, és most először az unitológusok is ránk támadnak.

Fedezékrendszer is lesz a Dead Space 3-ban

A nagyobb szabadságot engedő, nyitottabb játékban a fő történet bizonyos részeiben mellékküldetéseket is felvehetünk, ám ezek egyáltalán nem kötelezőek, ahogy a kooperatív mód sem -- igaz, extra jeleneteket és dialógusokat kapunk, ám ha egymagunk játszunk, akkor is érthető lesz minden. Kötelező viszont a fedezékek használata, hiszen ha túl akarjuk élni ezt a kalandot, a pisztolyokkal és gépkarabélyokkal támadó unitológusok ellen muszáj lesz lehúzni a fejünket.

A Dead Space 3-ban tehát előtérbe került az akció, amit kihangsúlyoz az univerzális, bőségesen elszórt muníció, illetve az a lehetőség, hogy egyszerre kettő, akár eltérő típusú mordályt (pl. plazmavágó+Ripper) használjunk. A Visceral Games azonban hozzátette, hogy nem feledkeztek meg a sorozat gyökereiről, így lesznek nullgravitációs szekciók, és rengeteg rémisztő pályaszakasz a nagy gyilkolás közepette, multiplayer mód viszont ezúttal nem lesz, csak a történetre koncentrálnak.