Ez az év telis-tele van videójátékos meglepetésekkel, hiszen senki sem gondolta volna, hogy a zömében zöldfülűekből álló Sandfall Interactive az év (egyik) legjobb alkotását hozza tető alá a Clair Obscur: Expedition 33 képében, ahogy az ARC Raiders kiemelkedő minősége láttán is nagyot néztek az emberek. Szintén ebbe a kategóriába sorolható az október 22-én startolt Dispatch, amelyen a Telltale Games (The Walking Dead, The Wolf Among Us, Tales from the Borderlands) veteránjai által alapított AdHoc Studio ügyködött, és ami tíz nap alatt elhaladt az egymilliós mérföldkő mellett.
Az anyagi siker mellett a kritikai és a felhasználói elismerésnek is örülhetnek az alkotók, az epizodikus formátumú, döntéseken alapuló kalandjáték ugyanis 90 (!) ponton áll Metacriticen, Steamen pedig a „Rendkívül pozitív” jelző látható a program adatlapján – a felhasználók 97%-a ajánlja kipróbálásra a szuperhősös opuszt. A november 12-én debütált 7. és 8. epizóddal ugyan véget ért Robert Robertson (AKA Mecha Man) nem mindennapi története (naná, hogy az emberek már követelik a folytatást), öröm azonban az ürömben, hogy nemrég újabb sikerről számolt be a csapat, ami alapján garantált, hogy fényes jövő áll a fejlesztők előtt.
„Mi is szomorúak vagyunk, hogy ezen a héten nincsenek új epizódok, ugyanakkor szeretnénk köszönetet mondani annak a kétmillió játékosnak, aki eddig csatlakozott hozzánk. Nélkületek nem lennénk itt” – olvasható az AdHoc nemrég közzétett tweetjében, amihez a Dispatch művészeti igazgatójának, Derek Strattonnek a Beefet ábrázoló rajzát is mellékelte a stúdió. Nem úgy tűnik tehát, hogy csökkenne az érdeklődés az Aaron Paul (Breaking Bad), Laura Bailey (The Last of Us Part 2, Critical Role), Jeffrey Wright (Batman, Westworld), Matthew Mercer és Travis Willingham nevével fémjelzett remekmű iránt, én pedig szívből örülök, hogy egy újabb gyöngyszem aratott osztatlan sikert a játékosok körében. Ti is hozzájárultatok ehhez az indie berkekben elképesztőnek számító eredményhez?
Borítókép forrása: GameSpot/AdHoc Studio