Az a baj a többféle befejezést kínáló játékokkal, hogy egy folytatás esetén nagyon sok dolgot kell figyelembe venniük a fejlesztőknek – pontosabban kellene, hiszen sok stúdió azt mondja, hogy inkább kanonizál egy lezárást, és azzal le van tudva a munka. Persze akadnak kivételek (lásd Star Wars: Knights of the Old Republic 2, ahol egy korai dialógus során dönthetjük el, mi történt az első részben), ám így látatlanban úgy vélem, hogy az új Mass Effect és a The Witcher 4 is ezt a megoldást fogja alkalmazni – nemes egyszerűséggel azért, mert túl sok a változó, ráadásul néhány epilógust szinte lehetetlenség lenne érdemben folytatni.
Szerencsére a Techland is tisztában van azzal, hogy a játékosok kezébe adott szabadság alaposan visszaüthet a későbbiekben, így a Dying Light 2-vel (valamint a The Followinggel) ellentétben a szeptember 19-re halasztott Dying Light: The Beastben csak egyetlen lezárást kapunk.
„Úgy gondolom, a lineáris történetmesélés lehetővé teszi számunkra, hogy jobban kézben tudjuk tartani a sorozat jövőjét” – magyarázta Tymon Smektała, a spinoff rendezője a GamesRadar+-nak adott interjúban. „Amikor választási lehetőséget adsz a játékosoknak, nem szabad megmondanod, hogy mi a kánon és mi nem” – tette hozzá, kiemelve, hogy több befejezés esetén mindenkinek mást jelent a kánon. „Szeretnénk egy kicsit jobban rálátni a következő Dying Lightra, már csak azért is, mert elég sok tervünk van a jövőre nézve. Biztosak akarunk lenni abban, hogy az út oda vezet, ahová akarjuk” – mondta, újfent megerősítve ezzel, hogy a The Beast messze nem a franchise végét jelenti. Ti örültök annak, hogy ezúttal nem kell választani a különböző végkimenetelek között?
A borítóképek forrása: Steam