A Project Titan a Blizzard új MMOG-je, melyről azon túl, hogy készül, s hogy a World of Warcraft utódjának szánják, ámde nem fogják lelőni a derék WoW-ot sem, nem tudunk többet. Mivel pedig a Blizzard nem az a pletykálkodós csapat, információk sem szivárognak túl gyakran. Éppen ezért kuriózum, hogy a TitanFocus.info szerkesztősége rátette a mancsát egy sor, állításuk szerint hiteles adatra a játékkal kapcsolatban, melyet a csapat az idei BlizzConon fog leleplezni -- szerintük. Most pedig jöjjenek a pletykák, szépen felsorolva, de figyelem, még ne tessék semmit készpénznek venni!

Titánok világa...

Kezdjük minden Blizzard-játék alapjával, az univerzummal! A játék a Földön játszódik, és kidolgozott történettel bír, mely egy alternatív dimenzióban játszódik, ahol az emberiség történelmének fontosabb eseményei bekövetkeztek ugyan, de például a görög, római és viking mitológia itt nem csupán mese, hanem kőkemény tény, amit minden kisiskolás bemagol a töriórán. Ebből kifolyólag a fegyverek is összemosódnak a meghasadt valósággal: a varázslás mellett fejlődött a tudomány is, így a szuperfejlett lőfegyverektől kezdve a fekete mágiáig mindent bevethetünk a siker érdekében. A sztori összekalapálásában Richard A. Knaak (lent) is közreműködik (több neves íróval egyetemben), és központi eleme lesz a Titannak a folytonos időutazás, sci-fi irányba lökve az összetett univerzumot. Érdekes mixnek ígérkezik tehát a Titan, amit a WoW-világ easter eggjei tesznek szerethetőbbé, áthozott NPC-kkel és legendaként mesélt, azerothi eseményekkel.

A Földön játszódik a Titan?

...és persze harca

Stílusát tekintve a Titan egy MMORPG, amit általában harmadik személyű nézetben játszunk, de vannak kivételes esemélyek, amiket első személyben élünk át. A harcrendszer a mobok kijelölésén alapul (olyasmi várható, mint a TESO-ban), melyet a TAB-billentyűvel végzünk. A grafikáért teljesen új motor felel, ám nem szabad fotorealisztikus látványvilágot várni, mert a Blizzard "a saját stílusában" rajzolja meg a környezetet, szóval valószínűleg a már ismert rajzfilmes, képregényes vonalon maradnak. Kapunk továbbá aukciósházat, lesznek klánok (saját bázissal, de a játékosok maguk egyelőre nem vehetnek ingatlanokat), a PvP-t pedig úgy tervezik meg, hogy akár külön eSport is épülhessen köré -- hátha Dél-Koreának új nemzeti sportja lesz. A Titan PEGI 12-es játék lesz, azaz nem várható benne vér vagy túlfűtött erotika. Ami a platformokat illeti, elsődlegesen PC-re fejlesztik a programot, de fejben tartják a nextgen konzolokat is, így később esélyesek a PlayStation 4-es és új xboxos konverziók. A Diablo III átiratai remek iskolapéldái tehát a Blizzard üzletpolitikájának.

A Blizzard az idei BlizzConon fogja bemutatni a Titant, méghozzá egy kedvcsináló videó és egy hosszabb előadás keretében -- ez utóbbit Jay Wilson tartja majd, aki maga is a játékon dolgozik. Ugyanakkor játékmenet-prezentációt nem kapunk, hisz még az alfatesztelés is csak 2014 első negyedévében indul, belsős tagoknak és Blizz-barátoknak. A fejlesztésért egyelőre 150 fő felel, azaz a Blizzardtól évek óta komoly erőforrásokat von el a projekt. A legnagyobb külsős munka egyébként a zene: minden régió külön témát és effekteket kap, így hatalmas soundtrack várható, gyönyürű, változatos dallamokkal.

A Földön játszódik a Titan?

Higgyünk, ne higgyünk?

S hogy ebből mennyi igaz? Nos, nem tudjuk, bár azt érdemes megjegyezni, hogy a mitológiára épülő világot korábban is pletykálták, így ez végső soron megerősítést nyert. A Titan megjelenése a távoli jövőbe vész: ha el is jutnak a Blizzardnál a publikus bétáig 2014 végére, akkor sem várható 2015-ösnél korábbi premier. A TitanFocus.infóról egyébként érdemes tudni, hogy általában megbízható és alapos rajongói oldalnak minősül, és a szerkesztők a saját forrásuk hitelességét 95%-ra becsülték. Innentől rajtunk áll, mennyit hiszünk el...