• Alaposan megnőtt az érdeklődés a Netflix videójátékos felhozatala iránt
  • Ami leginkább a felújított GTA trilógiának köszönhető
  • Vannak olyanok, akik csakis emiatt fizettek elő a szolgáltatásra
  • Legalábbis ezt mondta a cég az éves eredménybeszámolója során

Több mint két éve már annak, hogy a Netflix elkezdett nyitni a videójátékok irányába, az új piac meghódítása azonban nem igazán mondható sikeresnek, hiszen hiába a növekvő felhozatal (legutóbb a GTA trilógia került a kínálatba, jelenleg pedig 90 program van talonban), az előfizetők túlnyomó többsége még csak rá sem hederített a streaming szolgáltatás ezen részére. Ezt a képet árnyalja egy picit a cég legutóbbi eredménybeszámolója, amelyből kiderült, hogy 2023-ban megháromszorozódott a videójátékok iránti érdeklődés, amiben kiemelt szerepet játszottak a Rockstar Games felújított klasszikusai. 

A Netflix az eddigi legsikeresebb játékának nevezte a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Editiont, kiemelve, hogy vannak olyan felhasználók, akik csakis a GTA 3, a Vice City és a San Andreas miatt fizettek elő a szolgáltatásra – nem csoda, mivel a port sok szempontból jobban teljesít, mint a nagygépes verziók. Papíron mindez nagyszerűen hangzik, hozzá kell azonban tennünk, hogy a CNBC októberi beszámolója szerint az akkor 250 milliós felhasználói bázis kevesebb mint 1%-a játszott csupán napi rendszerességgel, annak háromszorosa tehát messze nem elég az üdvösséghez. Ezzel egyébként maga a cég is tisztában van, elismerte ugyanis, hogy a videójátékos részleg jelenleg a kanyarban sincs a filmekhez és sorozatokhoz képest, a jövőben viszont szándékában áll a további növekedés és a kínálat kiszélesítése (esetenként külsős címekkel, ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja). A Wall Street Journal néhány héttel ezelőtti jelentése alapján pedig akár egyéb eszközöket (mikrotranzakciók, alkalmazáson belüli hirdetések, prémium kategória) is bevethet a cég bevétel növekedése érdekében, ám ezekkel kapcsolatban továbbra sem kaptunk hivatalos információkat.