Amikor kiderült, hogy a NeoBards Entertainment műhelyében formálódó Silent Hill f nem a címadó városban, hanem az 1960-as évek Japánjában (pontosabban annak egy fiktív városában, Ebisugaokában) játszódik, többen is elkezdték vakarni a fejüket, hogy mégis mennyi köze lesz így a programnak a nagy múltú széria korábbi felvonásaihoz. Az eddig közzétett képek és előzetesek alapján ugyan nagyjából borítékolható, hogy az Unreal Engine-t használó pszichológiai horror is legalább olyan hidegrázós élményt kínál majd, mint a Konami által jegyzett felvonások, ám a legnagyobb rajongókat az érdekli igazán, hogy vajon lesz-e kapcsolódási pont Hinako kálváriája és a számos borzalmat látott város között.

Nos, el kell keserítenünk azokat, akik valami nagy megfejtést vizionáltak, a Game Rant ugyanis kiszúrta, hogy a kiadó egy külön posztban öntött tiszta vizet a pohárba az átfedésekkel kapcsolatban. A Konami aláhúzta, hogy a Silent Hill f egy teljességgel független alkotás, amely önmagában véve is érthető, ergo nincs szükség a korábbi epizódok (vagy akár a lore) ismeretére. Kisebb kikacsintásokat és easter eggeket természetesen felfedezhetnek azok, akik betéve ismerik a ködlepte utcákat, ám egyetlen olyan eseményre sem szabad számítani, ami kibővíti Silent Hill történelmét. Emiatt valószínűleg megszaporodnak majd azok a vélemények, melyek szerint a cég csakis az eladhatóság miatt aggatta rá ezt a címet a játékra, de ha a sztori és az atmoszféra hozza az elvárt szintet, talán elnézőbbek lesznek a fanok.

A borítóképek forrása: Konami