Bár mostanra Dunát lehetne rekeszteni a FromSoftware receptjét másoló soulslike-okból, az Opening Night Live pre-show-ja során leleplezett Valor Mortis még így is egy valódi csemegének ígérkezik. Nem elég ugyanis, hogy a Ghostrunner első és második részét jegyző One More Level bábáskodik felette, ezúttal belső nézetből kell megtanulnunk az ellenfelek (különös tekintettel a groteszk boss-ok) mozgását, miközben igyekszünk jó ütemben suhintani a karddal – a közelharci gyilokszerszámok mellett egyébként lőfegyvereket és varázslatokat is kapunk.
A leírás szerint egy alternatív Kelet-Európában járunk Napóleon hódításának idején, a csatában elesett főszereplő, William pedig valamilyen rejtélyes okból kifolyólag képes volt visszatérni a halálból, sőt, még a kontinensen tomboló pestist, a Neftoglobint is a saját javára tudja fordítani. Mivel az említett kór erősen eltorzította az egykori bajtársait, a testhorror mindenféle változatával összefuthatunk majd a harctéren, ráadásul brutalitás terén is sikerült elérni a plafont, így a vér mellett ide-oda repkedő végtagokra is számíthatunk. A soulslike formula ugyan rettenetesen népszerűvé vált az első Dark Souls megjelenése óta (elég csak rápillantani az Elden Ring eladásaira), ám a belső nézet miatt több mint valószínű, hogy a Valor Mortis nem lesz mindenki kedvence, ezzel pedig maguk a fejlesztők is tisztában vannak.
A hangulatos leleplezést követően a program egyik fejlesztője billentyűzetet ragadott, hogy tisztázza, az alkotásuk minden ízében soulslike, ezt pedig nem is kívánják eltitkolni, mivel fontosnak tartják az átláthatóságot (via GamesRadar+). Aláhúzta továbbá, hogy a belső nézet és a közelharc nem mindig működik együtt (ezen a téren szerintem még mindig a 2006-os Dark Messiah of Might and Magic az etalon), éppen ezért lesz a Valor Mortisnak zártkörű playtestje, amire ITT tudtok jelentkezni. Aki pedig attól tart, hogy a szokatlan perspektíva miatt esetleg nehezebbek lesznek az összecsapások, mint a zsáner „hagyományos” képviselőiben, az joggal aggódik, a One More Level ugyanis bevallottan nem kívánja megszólítani a szélesebb közönséget.
„Nem az a célunk, hogy olyan játékot készítsünk, ami mindenkinek megfelel” – fogalmazott a fejlesztő a hír alapját képező Reddit-posztban. „Ha játszottál a Ghostrunnerrel, akkor már tudod, hogy ez a helyzet. Az egy könyörtelen rétegjáték, amit sokan feladtak, és ez az egyik tényező, ami a soulslike-okhoz vezetett minket. Jó esélyt látunk arra, hogy belső nézetben is alkalmazni tudjuk a receptet” – tette hozzá, egy későbbi hozzászólásban pedig elárulta, hogy a Dishonored-széria is nagy hatással volt a csapatra. Száz szónak is egy a vége, a valamikor jövőre érkező Valor Mortis egyáltalán nem lesz mindenki játéka, de ez így is van rendjén, hiszen épp az ilyen különleges címekkel tud előre gurulni az ipar szekere. Ti beneveztek a belső nézetű szenvedésre?
A borítóképek forrása: Steam