Totál őszinték leszünk: ha nem ismernénk a játékot, és szűz szemmel néznénk rá a Palworld-re, gond nélkül elhinnénk, hogy valaki a generatív mesterséges intelligencia használatával dobta össze a játékot, méghozzá a Pokémon alapján. Nem véletlen, hogy a Nintendo tűzzel-vassal próbálja ellehetetleníteni a Pocketpair játékát. Persze a valóság teljesen más, és aki öt percnél többet játszott a Palworld-del, az jól tudhatja, hogy valójában nem sok közös van a két szörnyecskés franchise-ban, legalábbis a szörnydizájn külsőségein túl. Ez is közrejátszhatott a Palworld hatalmas sikerében, amire egy komplett játékkiadói üzletágat húzott fel a Pocketpair csapata. Ez a kiadó pedig nem tűri az "olcsó húzásokkal" készített alkotásokat.
John Buckley, a Pocketpair Publishing elnöke a Game Developernek adott egy nagyobbacska interjút, a beszélgetés során pedig szóba került a manapság a játékfejlesztői szférában is egyre nagyobb teret nyerő generatív mesterséges intelligencia. Buckley nagyon szilárdan foglalt állást: a Pocketpair nem hisz abban, hogy így minőségi játékokat lehet készíteni, így kapásból elhajtanak minden olyan fejlesztőt, akik AI-generált tartalmak segítségével készítik a játékaikat. Ilyen stúdiókból pedig az elmondása szerint akad már jónéhány.
"Azt fogják mondani az emberek, hogy hazudok, de ez csak a puszta igazság. Nem hiszünk a generatív AI-ban, és ezt nagyon nyíltan vállaljuk. Ha olyan játékot fejlesztesz, ami hemzseg az AI-tartalmaktól, vagy Web3-as vagy NFT-ket használ, akkor fogsz találni rengeteg olyan kiadót, akik szívesen leülnek veled tárgyalni, de nem mi vagyunk a megfelelő partner az ilyesmire.
Egyre több digitális áruházat fenyeget az AI-játékok elterjedése, a Steam viszont idáig elég jó volt a szűrésükben. De az invázió a szemünk láttára történik. Jön a hullám, és szerintem eljön egy olyan piaci stádium, amikor az autentikusság kerül majd a középpontba. Amikor az emberek azt mondják majd, hogy 'itt vannak ezek a fejlesztők, akik tényleg különlegeset szeretnének alkotni.'"
Nagyon értékeljük Buckley és a Pocketpair hozzáállását, de sajnos világos, hogy a generatív AI használata a játékokban a teljes piacot tekintve elkerülhetetlen. Már a legnagyobb kiadók is teljes gyakorlatiassággal alkalmazzák az ilyesfajta eszközöket, néha a munkamenetek leegyszerűsítése végett, máskor viszont nyilvánvaló költséghatékonysági álláspontok mentén.
Borítóképek forrása: Steam