A Paradox Interactive nem keres kifogásokat – a Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 kiadója hivatalosan is vállalja a felelősséget a játék eladási kudarcáért, mivel a vámpíros szerepjáték közel sem hozta a várt számokat egy hónappal a kiadása után. A cég hatalmas összeget, kb. 355 millió svéd koronát, vagyis nagyjából 12 350 000 000 Ft összeget ír le a fejlesztési költségekből, a hivatalos számvitelben is veszteségkényt könyvelve el a játékot.
A kiadó elnök-vezérigazgatója, Fredrik Wester a kudarc okai közt kiemelte, hogy a Bloodlines 2 kívül esik a Paradox fő profilján (vagyis a stratégiai játékokon), így nehezen tudták előre jelezni a várható eladásokat. A teljes igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a Bloodlines 2 fejlesztése legendásan hányattatott volt. Két fejlesztőcserén, több teljes rebooton és annyi csúszáson esett át a játék, hogy az utóbbit már felesleges is összeszámolni. A végeredmény pedig egy erősen "felvizezett" akció-szerepjáték lett, ami nem nőhetett fel a kultikus első rész utáni elvárásokhoz, ráadásul a megjelenés előtt egy komolyabb balhé is befutott az előrendelői DLC-k kapcsán.
A Bloodlines 2 tehát hivatalosan is félrecsúszott, a Paradox Interactive pedig úgy tűnik, a kiadói tevékenység tekintetében is jóval szívesebben foglalkozik olyan címekkel, amikhez igazán ért. A World of Darkness fantasy világa azonban őket illeti, ám ezzel is jóval óvatosabban foglalkoznak majd, mint az elmúlt néhány évben – főleg külső csapatoknak fogják licencelni a vámpíros és vérfarkasos játékok univerzumát.
Némi öröm az ürömben viszont, hogy a Bloodlines 2 bukása ellenére a Paradox és a The Chinese Room tartják a szavukat, vagyis a megjelenés utánra tervezett kiegészítő tartalmakon továbbra sem lendült át a kasza. Természetesen ez már csak kötelesség, hiszen minimum a prémium kiadáshoz előárusított tartalmi bővítményeket kötelesek lesznek leszállítani.
Borítókép forrása: Paradox Interactive