• A Pentiment csak a Game Pass miatt készülhetett el
  • Erről a játék rendezője, Josh Sawyer beszélt
  • A szolgáltatás nélkül fel sem vetette volna az ötletet

Így 2022 végéhez közeledve bátran kijelenthetjük, hogy az Obsidian Entertainment legújabb alkotása, a Pentiment az év egyik legnagyobb meglepetése. Ugyanakkor kifejezetten rétegjátéknak mondható, hiszen nem a megszokott élményt kínálja, és sokkal inkább tekinthető egy interaktív, döntésekre épülő könyvnek, mintsem tényleges játéknak. A rendező, Josh Sawyer is tisztában volt azzal, hogy a mű nem a széles közönségnek készül, éppen ezért mondta azt a Waypoint Radiónak nemrég, hogy a Game Pass nélkül soha nem készült volna el a projekt.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

"Soha nem javasoltam volna a Pentiment elkészítését a Game Pass nélkül. Egész egyszerűen nem csináltam volna meg, mert szerintem nem lett volna lehetséges." – mondta Sawyer. "A kiadók és a fejlesztők általában a nagyobb befektetésekre összpontosítanak, magasabb megtérüléssel, ebben a környezetben, ebben az ökoszisztémában [Game Pass] viszont nem ez a lényeg, szóval a játék csak ennek köszönhetően vált életképessé." Hálát adhatunk tehát a Microsoft szolgáltatásának, hogy lehetőséget biztosít az ilyen kísérletező jellegű programok elkészítésére.