Kétség sem fér hozzá, hogy a paradigmaváltó Resident Evil 4 után a Resident Evil 7 tekinthető a lassan 30 esztendős franchise legmeghatározóbb darabjának, mert bár a 2017-es etap hangulat és játékmenet terén is az első részre hajaz, a belső nézet bizony alaposan felrázta a formulát. A merész váltás végül bejött a Capcomnak, hiszen a legtöbb rajongó odáig volt a testközelbe hozott rettegésért, a remake-ek azonban mind a negyedik fejezetben debütált váll feletti nézetet alkalmazták, egy későbbi frissítésnek (Winter's Expansion) köszönhetően pedig a Village-ben is kiválaszthattuk a TPP-t.
A 2026. február 27-én érkező Resident Evil Requiem lesz a széria első olyan darabja, amiben már a megjelenés napján kiválaszthatjuk az általunk preferált perspektívát, az eddig látottak alapján pedig sokan fognak örülni az opcionális külső nézetnek, hiszen egy rendkívül hátborzongató élményben lesz részünk – bár már maguk az alkotók sem igazán tudják, mennyire félelmetes Grace Ashcroft története.
Nemrégiben a túlélőhorror rendezője, Koshi Nakanishi is megszólalt a külső- és belső nézettel kapcsolatban, kiemelve, hogy ebből a szempontból elég nagy a különbség a nyugati és a japán játékosok között. Nakanishi a Denfaminicogamernek adott interjúban (a fordítást az Automatonnak, a hírt pedig az IGN-nek köszönhetjük) beszélt arról, hogy a nyugati (tehát az amerikai és az európai) felhasználók nagy része valószínűleg belső nézetből éli majd át az új főszereplő megpróbáltatásait, méghozzá azért, mert olyan FPS-eken nőttek fel, mint mondjuk a műfajt leginkább meghatározó DOOM.
Ezzel szemben a szigetország játékosai külső nézetet használó RPG-ken (például Dragon Quest) nevelkedtek, így aztán közelebb áll hozzájuk ez a perspektíva – bár ennek kapcsán megjegyezte, hogy a Minecraft és az Apex Legends népszerűsége miatt megváltozni látszik ez a tendencia. A rendező úgy véli, hogy ez a kulturális különbség az év legfontosabb videójátékos expóin is megmutatkozott, hiszen míg a kölni Gamescomon leginkább belső nézetben nyüstölték a demót az érdeklődők, addig a Tokyo Game Show-n a külső nézet vitte a prímet. És ti melyik perspektívát fogjátok választani?
A borítóképek forrása: Steam