A Splitgate 2 június 6-án jelent meg, de finoman fogalmazva sem jöttek be a kiadó/fejlesztő 1047 Games számításai. A Summer Game Festen a cég vezetője pl. "Make FPS Great Again" feliratú sapkában jelent meg, amit a rajongók közül sokan kritizáltak, emiatt Ian Proulx később elnézést kért  - talán ebből is látszik, hogy a marketing nem a csapat erőssége. Nick Lombardi, a Streamforge nevű influencer marketing platform társalapítója beleásta magát a játék reklámköltségeibe, melyek még nagyobb hozzá nem értésről tanúskodnak.

A cég 408 542 dollárt költött influencer marketingre (ez átszámítva 140 millió Ft), az alábbi megoszlással:

  • az összeg 83.6%-a Twitch-re ment el, ami mindössze 20%-os nézettséget produkált
  • az összeg 12,8%-a ment YouTube-ra, 3,4%-a Shorts-okra, 0,3%-a streamekre
  • 0%-os költségvetést kapott a TikTok, ami organikusan 7 millió megtekintést hozott, így aztán kihagyott ziccernek tűnik

Magyarán arra költöttek rengeteget, amire nem kellett volna, és arra nem költöttek egy fityinget sem, amire érdemes lett volna. Aztán pedig leépítések kezdődtek a cégnél... Lombardi így zárja gondolatait:

"A legbeszédesebb, hogy a 1047 Games a játék megjelenése utáni hetekben már alkalmazottakat bocsájtott el, és a társalapítók lemondtak a fizetésükről. Ez erős emlékeztető arra, hogy egy nagyobb influencermarketing sem képes kompenzálni a rossz termék‑piac illeszkedést és a süket fülekre találó kommunikációt.

A kampány technikai kivitelezése rendben volt, de végső soron egy olyan terméket próbáltak népszerűsíteni, amely elidegenítette fő közönségét a mainstream elérésének érdekében. Előfordul, hogy a legjobb influencerstratégia sem tudja felülírni az alapvető pozícionálási hibákat.”

Ti mit gondoltok a Splitgate 2-ről?