A 3,8 pontos Metacritic értékelés és a Steamen látható „Vegyes” plecsni is jól mutatja, hogy a rajongók zöme egyáltalán nem elégedett a Sid Meier's Civilization 7 minőségével, holott a megjelenés előtt még mindenki azt gondolta, hogy a Firaxis Games 4X stratégiája lesz február egyik legnagyobb dobása a Kingdom Come: Deliverance 2 és a Monster Hunter Wilds mellett. A rajongók többsége a nem túl átgondolt változtatások (ami működik, azt nem szükséges megjavítani, ugyebár) és a temérdek hiba miatt orrolt meg a készítőkre, és bár a stúdió igyekszik menteni a menthetőt, eléggé úgy fest, hogy ez a hajó már elúszott – vagy mégsem? A Take-Two Interactive vezérigazgatója, Strauss Zelnick szerint semmi ok a pánikra, mivel az alkotás idővel épp olyan klasszikussá érik majd, mint az 1991-ben indult franchise többi darabja, ezt pedig az eladási mutatók is alátámasztják.

„Minden alkalommal, amikor előállunk a Civilization-sorozat új platformra szánt verziójával, a szériát szerető és az előző epizódhoz kötődő felhasználók részéről némi megrökönyödés tapasztalható” – mondta Zelnick a GamesIndustry.biz-nek adott interjúban (via Insider Gaming). „Aztán készítünk néhány frissítést, változtatunk itt-ott, foglalkozunk a felmerülő aggályokkal, ami hosszú értékesítési ciklust eredményez, az emberek pedig  – ismét – beleszeretnek” – tette hozzá, majd kihangsúlyozta, hogy most is ezt a tendenciát tapasztalja, és nagyon elégedett a dolgok jelenlegi állásával.

Tekintve, hogy Steamen a legutóbbi értékelések alapján is csak a játékosok 42%-a ajánlja kipróbálásra a Civilization 7-et, mi azért nem lennénk annyira biztosak benne, hogy számottevően javult a program megítélése, de mivel Strauss Zelnick velünk ellentétben látja az eladási adatokat, bizonyára nem a levegőbe beszélt az interjú során. Szerintetek is javult a stratégia minősége a debütálás óta?

A borítóképek forrása: Firaxis