• Súlyos leépítések történtek a Telltale Games-nél
  • Az egyik volt alkalmazott fedte fel, hogy a csapat jelentős részét elbocsátották
  • A cég szerint a már fejlesztés alatt álló projekteket nem befolyásolják a kirúgások
  • A nehéz piaci körülmények miatt viszont nem volt más választásuk

A néhány évvel ezelőtt bezárt Telltale Games valódi főnixmadárként támadt fel a cég segítségére siető LCG Entertainmentnek köszönhetően, a narratívára és a döntésekre alapozó játékairól ismert csapat pedig azon nyomban be is jelentette, hogy folytatódnak a The Wolf Among Us 2 munkálatai, mostanra pedig a The Expanse: A Telltale Series története is lezárult. Azt már márciusban megtudhattuk, hogy a Bill Willingham képregényein alapuló kaland egészen biztosan nem fog elstartolni idén (a cég vezérigazgatója, Jamie Ottlie szerint nem egyszerű az Unreal Engine 4-ről 5-re való átállás), ám nagyon úgy fest, hogy még a tervezettnél is tovább fog késni az opusz, ugyanis a Telltale sem úszta meg a leépítéseket.

Erről a stúdió egyik elbocsátott művésze, Jonah Huang számolt be az X profilján, a posztban pedig felfedte, hogy az elbocsátásokra szeptember elején került sor, és szinte a teljes brigádot érintették. Az IGN felkereste a Telltale-t az üggyel kapcsolatban, a válaszul küldött nyilatkozatban pedig megerősítették a leépítéseket, pontos számokat azonban nem közöltek. "A jelenlegi piaci körülmények miatt el kellett bocsátanunk a Telltale néhány tagját" – olvasható a levélben. "Ezt a lépést természetesen nem volt könnyű meghozni, de továbbra is elkötelezettek vagyunk a történetmesélés és az új utak keresése iránt. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki hozzájárult ehhez az úthoz, és azon dolgozunk, hogy támogassunk mindenkit, akit érintenek a kirúgások. A jelenleg fejlesztés alatt álló projektek továbbra is készülnek, új információkkal azonban nem szolgálhatunk ezekkel kapcsolatban." A Telltale Games egyébként már a sokadik fejlesztőcég, ami áldozatául esett a gazdasági helyzetnek, hiszen az elmúlt hetekben/hónapokban olyan neves stúdiók voltak kénytelenek megválni néhány (esetenként pedig számos) alkalmazottjuktól, mint a BioWare, a Striking Distance Studios, az Epic Games, a CD Projekt RED és a Ubisoft. Reméljük, hogy hamarosan véget ér ez a tendencia.