• Borzalmas játék lett a The Lord of the Rings: Gollum
  • És ezzel a fejlesztők is tisztában vannak
  • A Daedalic Entertainment megígérte, hogy rendbe teszik az alkotást
  • És emellett bocsánatot is kértek a minőség miatt

Hiába a megannyi halasztás és ígéret, végül csak a szkeptikusoknak lett igazuk, hiszen a napokban megjelent The Lord of the Rings: Gollum egy minden szempontból idejemúlt, csúnya és nem mellesleg félkész játék lett, ami maximum annyit tudott elérni a létezésével, hogy ez lett az év legrosszabb alkotása.  Gollam kalandját lényegében földbe döngölte a szakma, és természetesen a felhasználók sem sokkal kíméletesebbek vele, a megítélést pedig értelemszerűen a projektet tető alá hozó Daedalic Entertainment is észrevette. A csapat ezért azon nyomban rittyentett is egy terjedelmes bocsánatkérő nyilatkozatot, amelyben ígéretet tett arra, hogy rendbe teszi a "kissé" félresikerült produktumot.

Az írást természetesen a kötelező érvényű bocsánatkéréssel kezdték amiatt, hogy a játék minősége nem igazán találkozott az elvárásokkal, hiszen tudják, hány embernek okoztak ezzel csalódást. A nyilatkozatot azzal folytatták, hogy mennyire megtisztelve érzik magukat, amiért A Gyűrűk Ura világában kalandozhattak, a Gollum elkészítése azonban az eddigi legnagyobb kihívást jelentette a csapat életében. Végül kitértek arra is, hogy aktívan figyelik a közösség visszajelzéseit, és az építő jellegű kritikák (van egyáltalán ilyen?) segítségével igyekszik jobbá tenni az élményt, a jövőben pedig számos olyan javítás várható, amely kigyomlálja a játékban maradt temérdek hibát. A Daedalic tehát nem adta fel azon törekvését, hogy egy játszható alkotást tegyen le az asztalra, bár mi nem igazán hiszünk abban, hogy ez megvalósulhat – a 20 évvel ezelőtti szintet képviselő játékmeneten és mechanikákon már egyetlen patch sem fog segíteni. Pláne, hogy állítólag már egy új játékon is munkálkodnak, ami Tolkien világát veszi alapul, így pedig nem is tudnak teljes gőzzel dolgozni a kármentésen.