• Tegnap jelent meg a The Lord of the Rings: Gollum
  • Ám a játékban nincs túl köszönet
  • Metacritic-en és OpenCritic-en is sereghajtó az idei megjelenések közül

A The Lord of the Rings: Gollum tipikusan az a játék, amit már a tervezőasztalon el kellett volna kaszálni, mert látszott rajta, hogy még koncepció szintjén sem túl életképes. Az első játékmenet-felvételek után aztán világossá vált, hogy ebből biza ordas nagy bukta lesz (és nem szilvás!), de a folyamatos halasztások azért felébreszthették a rajongókban rejtőző optimistát, hiszen a több fejlesztési idő jobb minőséget jelent, nemde? Nos, ebben az esetben egészen biztosan nem, a Daedalic Entertainment lopakodós alkotása ugyanis szinte mindenki szerint egy merő borzalom lett.

gollam.jpg

Gollam kálváriája mind Metacritic-en, mind pedig OpenCritic-en az utolsó helyen áll jelenleg az idei megjelenések között, ami ugyebár finoman szólva sem túl hízelgő, noha nem is meglepő. Az előbbi, kritikákat összesítő oldalon – ahogy az a mellékelt képen is látható – például 40 ponton áll jelenleg a program PS5-ös verziója (25 teszttel), ami amúgy már valamivel jobb, mint a 38 pontos kezdés – úgy fest, akadt egy-két vajszívű újságíró. A tesztelők zöme egyébként jobbára ugyanazon dolgok miatt döngölte földbe az alkotást: unalmas, a lore-t semmilyen módon nem bővítő sztori, elképesztően idejemúlt játékmenet (ezt egyébként mi is többször kiemeltük az írásunkban), ocsmány grafika, működésképtelen és rosszul implementált animációk (pláne, ami a szájszinkront illeti), valamint olyan bugok, melyek miatt sokszor egész szinteket kell újrakezdeni. Tolkien milliók által kedvelt világa ennél sokkalta többet érdemelt volna, szóval szívből reméljük, hogy belátható időn belül érkezik egy A Gyűrűk Ura játék, ami helyrebillenti az egyensúlyt. A Redfall fejlesztői mindenesetre örülhetnek, mert most már nem a vérszívós borzalom minőségével (pontosabban annak hiányával) vannak elfoglalva a játékosok.