Jason Rubin, a THQ elnöke is jósolni kezdett. Az iparban egyre többen vannak, akik tudni vélnek ezt-azt az új konzolgenerációról, és bár Rubin nem bocsátkozott részletekbe, annyit elmondott, hogy úgy látja, a klasszikus értelemben vett konzolos üzleti modellnek vége.

"A modell, mely szerint minden játék nagyjából ugyanannyiba kerül, oda vezetett, hogy most mindenki a legnagyobb, legkeményebb játékot akarja elkészíteni. Ha elsétálsz egy bolt előtt és látsz egy 120 millió dolláros játékot egy 30 milliós mellett úgy, hogy előbbinek további 80 millióba került a marketingje, akkor valószínű, hogy a drágábbat fogod megvenni. Idővel viszont az egész ipar a PC-n látottakhoz közeledik majd, azaz sok különböző méretű és tartalmú játék lesz, eltérő árakon. Bizony, vehetsz majd nem 60 dolláros jóságokat is." -- nyilatkozta Rubin a Game Informernek.

Hozzátette továbbá, hogy nagyon örül a változásoknak, mert ez nem csak az ipart lendítheti fel, de a játékoknak is jót tehet. A PC-s indie-áradatban például napról napra jönnek olyan innovatív és érdekes játékok, mint a Dear Esther, a Lone Survivor, vagy épp a Slender. Igaz, hogy már most is van PSN meg XBLA, de az igazi váltásra minden bizonnyal csak az új generáció megjelenése után kerül sor. A konzolok haláláról egyébként pár napja közöltünk egy cikket, az érdeklődőknek erre tessék!