• Komolyabban veszik a toxikus viselkedést
  • Newcastle-ben már kiépítették a rendszert
  • De több országban is megjelenhet

A BBC jelentése szerint a Ubisoft Newcastle-i ügyfélkapcsolati központja a Northumbria rendőrséggel kötött partnerséget az online toxicitás elleni küzdelemben. Amellett, hogy a Ubisoft a 200 ügyfélszolgálatos munkatársával megosztja a rendőrség hivatalos eljárását a káros online interakciókról, a Northumbria rendőrséghez fogják továbbítani az online zaklatás súlyosabb eseteit, elsősorban akkor, ha valaki életveszélyes fenyegetéseket kap, vagy komoly bántalmazás eshetősége áll fenn. Magyarul ez azt jelenti, hogy ha mondjuk valaki kikap egy online meccsen, felszívja magát és ráér a játékostársára, hogy "most kicsinállak!", az illető pedig jelenti őt életveszélyes fenyegetésért, akkor emberünkhöz kiszállhat a rendőrség és kérdőre vonhatja. A Ubisoft több országra is ki akarja terjeszteni ezt a rendszert.

"A rendőri munka folyamatosan változik, az igények fejlődnek, és mindig más és más kihívásokkal kell szembenéznünk" – jegyezte meg Deborah Alderson, a Northumbria nyomozócsoport főfelügyelője. "A mi feladatunk az, hogy ezzel együtt fejlődjünk." – tette hozzá. Az ügyfélkapcsolati központ hívásainak túlnyomó többsége vásárlási kérdésekből vagy technikai problémákból áll, de gyakran érkeznek panaszok is a toxikus játékosok miatt. Tízezer esetből kevesebb, mint egy jut el odáig, hogy a rendőrséget is bevonják. "A legszélsőségesebb esetekre akarunk összpontosítani, biztosak akarunk lenni abban, hogy helyesen cselekszünk, mert ez szilárd alapot ad ahhoz, hogy a munkánk többi részét erre építhessük." – árulta el Damien Glorieux, a Newcastle-i Kapcsolattartási Központ vezető igazgatója.