- Nem hozza egyelőre az elvárásokat a Google Stadia
- Az üzleti modell lehet a hibás pont
Már az első kritikák sem voltak különösebben pozitívak a Stadia kapcsán, az azóta eltelt időben pedig tovább gyűltek a negatív vélemények a Google játékstreamelős szolgáltatása körül, melyek többsége azt hangsúlyozza, hogy az üzleti modell - miszerint külön-külön meg kell venni a játékokat - nem igazán életképes egy ilyen platformon.

Többek között a Kotaku mindig jól értesült írója, Jason Schreier is úgy vélekedik, hogy a Stadia egyelőre "bődületes bukás", és a fő kérdés az: a Google vajon átvált az előfizetéses "bármivel játszhatsz" modellre, vagy egyszerűen csak hagyni fogja meghalni az egészet?
Google Stadia is out today, and it already looks like a monumental flop. (I heard from one person involved that preorders were below expectations.) Question is, will they eventually stop trying to sell games and switch to an all-you-can-eat subscription model? Or just let it die?
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 19, 2019
Utóbbi egyébként szerinte sem valószínű, mivel a Google egész egyszerűen túl sokat invesztált már a Stadiába, gondolva itt az infrastruktúrára, a technológiára, illetve a játékfejlesztésre fókuszáló csapatokra. Az azonban biztos, hogy a szolgáltatás egyelőre alulmúlja a várakozásokat - nemcsak a felhasználók szemszögéből, hanem a Google-éből is, belsős infók szerint ugyanis az előrendelések nem érték el az előzetes becsléseket.