Nem sok kooperatív játék mondhatja el magáról, hogy sikerült a Left 4 Dead 2 magasságaiba emelkednie, de a Warhammer: Vermintide 2 és az újabb nagy tesója, a Warhammer 40,000: Darktide abszolút megugrotta a lécet. Nem sok játékot készít a svéd Fatshark stúdió, de amiket piacra dobtak az elmúlt évtizedben, mind hatalmas sikert arattak, és nemcsak a Warhammer-fanok közt. A Games Workshop vérgőzös világainak fantasy-változatában játszódó Vermintide-játékok és a távoli jövőben leledző Darktide is kötelező címek lettek, ha négyfős mókát keresünk, ahol tucatjával kaszabolhatjuk vagy lőhetjük halomra a rusnyaságokat.
Az első Vermintide-játék 10. évfordulója alkalmából a stúdió most megosztott egy dicsekvős videót YouTube-on, amelyen elég brutális számadatokat láthatunk a Vermintide 2 és a Darktide kapcsán, emellett pedig a két játék vezető tervezője, Joakim Settberg és Victor Magnuson is előmerészkedtek a sötétségből, hogy interjút adjanak a PC Gamernek azt illetően, hogy mire számíthatunk a jövőben.
És ez az a pont, ami miatt sokan szomorkodni fognak, míg a Vermintide 2 legnagyobb megszállott rajongói pezsgőt bonthatnak. Joakim Settberg ugyanis határozottan kijelentette: egyáltalán nincs fejlesztés alatt a régóta várt Vermintide 3, mégpedig pont azért, mert a már 8 éves Vermintide 2-ben még mindig túl sok a kiaknázatlan potenciál. Nyilvánvaló, hogy továbbra is őrülten népszerű a dark fantasy környezetbe ültetett Left 4 Dead-klón, amiben kardra, fejszére és varázspálcára cserélhetjük a gépfegyvereket, és amíg ez a siker kitart, a Fatshark tovább támogatja a játékot és a játékosbázisát.
Új kampányok, új játékmódok és különleges események vagy a már meglévő tartalmak új csavarjai sorakoznak a Fatshark belső roadmap-jén, de olyan újítások is, amelyekkel régóta tartozik a fejlesztőcsapat. Nemcsak a még nagyon is létező bugokra gondolhatunk itt, de a Vermintide 2 tervezője szerint olyan hiányzó apróságokra is, amik a Darktide-ban már helyet kaptak, az elődjénél viszont alapjaiban változtatnák meg a játékot. "Milyen dolog az már, hogy a Vermintide 2-ben nem csinál semmit a Shift gomb? Ez tiszta őrület!" – mondta Settberg, egyértelműen utalva arra, hogy a Vermintide-csapat eléggé elirigyelte a 40K-univerzum nagy találmányát, a sprintelést. Persze ennél tartalmasabb újdonságokra is számíthatunk a jövőben. Kezdve a november 20-án érkező új, ingyenes pályával, amit az első Vermintide Death on the Reik helyszíne inspirált.
Borítókép forrása: Steam


