Az Age of Conan a tavalyi év legígéretesebb, leghangulatosabb MMORPG-je volt, még én is fellelkesültem, amikor megjelent. Gyönyörű, fantasztikus hangulatú és grafikájú helyszínek, fülbemászó muzsika, remekül kidolgozott sztori és küldetések, beszélő NPC-k: egyszóval mindaz, amire annak idején a WoW-ban is sokan vágytunk. Aztán elérkezett az a fránya húszas szint, és a játékba hirtelen éktelen bugok kerültek (igaz, addig is volt pár, de nem voltak vészesek): az NPC-k elnémultak, a sztori, mint olyan, megszűnt létezni, a küldetések dögunalmassá váltak, sőt, egy bizonyos szinttől kezdve még el is fogytak, mehetett mindenki mobot grindelni, mint a South Park-féle WoW-os rajzfilmben. Mindezt "megkoronázandó" olyan szintű PvP (játékos játékos elleni) kiegyensúlyozottsági problémák merültek fel, amelyek az állandó, szünet nélküli patchek ellenére sem javultak, sőt, gyakran rosszabbodtak. Summa summarum: az Age of Conan óriási, keserű csalódás volt számomra, olyannyira, hogy nyáron újra is kezdtem ismét a WoW-ot, csak azért, hogy PvP-zzek megint kicsit a rugómmal.

No de térjünk vissza a friss eseményre... Mint az látható, nem csak én éreztem így a játékkal kapcsolatban, hanem sokan mások is, így az USA-ban mindössze 6, azaz HAT szerver maradt életben, Európa kicsit "jobban járt", mert ott 12-n kalandozhatnak még az tök üres... akarom mondani, nem túlzottan túlterhelt playfieldeken a bátor kalandozók. Nem lepődnék meg, ha a következő hír a játékról az lenne, hogy Conan kora bizony lejárt, mehet szépen, és szögre akaszthatja azt a kétkezes pallosát...