Az 1993-ban alapított moszkvai Akella jelenleg az 1C mellett a legjelentősebb orosz kiadó, és Kelet-Európában is meghatározó a jelenlétük. Jelenleg 250 főt foglalkoztatnak, részvényeseik, támogatóik sorában ott találjuk a Quadriga Capitalt és az Intel Capitalt is. Az oroszok idén féltucatnyi címmel érkezik Santa Monicába, a Barker  Hangar 326 és 328 sorszámú standjára, a július 11-13. között megrendezésre kerülő, kizárólag a média és a szakma számára nyitott új E3-ra. Lássuk a felhozatalt!

 Disciples III


Akella: E3-as felhozatalNemrég adtunk hírt a hivatalos weboldal megnyitásáról. A körökre osztott, erősen a HoMM-szériára hajazó cucc kellemes időtöltést jelent a műfaj rajongóinak, a harmadik részben talán kinövi a gyermekbetegségeket, és beváltja ígéreteit: még élőbb, érdekesebb világ, gördülékenyebb multiplayer mód, és élvezetesebb, pörgősebb egyjátékos móka.

 


Jagged Alliance 3


A klasszikus X-COM / Fallout játékmenetet idéző cím maga is félig-meddig kultikus státuszba emelkedett, aztán eltűnt, majd mindenféle botrányok közepette (veszekedés a jogokról és hasonlók; a GFI nekiállt egy Jagged Alliance 3D-nek, amely aztán JAZZ: Hired Guns címre lett átkeresztelve) bukkant fel megint. Úgy tűnik, a dolgok rendeződtek, a játék végre befut valamikor 2008 elején, bár jelzem, az Akellánál nyomát sem találtam, csak a sajtóanyagban, és a fejlesztő F3 Games honlapja is siralmasan puritán, csak egy álláshirdetés szerepel rajta oroszul – ám ha kiállítják, csak lesz belőle valami... A lényeg tehát: több mint egy tucat nem lineáris misszió, különböző időjárási viszonyok között és napszakokban, valós sebzésmodell úgy a karaktereken, mint az épületeken, új 3D-s motor, és persze a szokásos zsoldoscsapat-menedzselés, mely a játékszéria fő vonzereje volt.

 

Heavy Duty


Akella: E3-as felhozatalErről az idén őszre várható játékról eddig nem írtunk. A játék, melyet a Primal Software hegeszt, egy 3D-s, külső nézetes akciójáték a Mechwarrior-játékok szellemében. Hűsünk bolygóját egy gonosz alien diktátor megtámadja, így a jóember bepattan kedvenc harci gépébe, és nekiáll partizánkodni. A készítők ígérete szerint a teljes bolygót bejárhatjuk (ez kb. 154 négyzetkilométert jelent) és szétrombolhatjuk. Robotjárművünk animációja valósidejű kinematikán alapul, azaz ha például rálépünk egy kőre, megbillenünk, akár szakadékba is eshetünk. Ugyanez igaz a környezet amortizálására is, mindent reálisan tudunk szétforgácsolni, akár egy komplett terraformálást is végrehajthatunk. A 30, szabadon megválasztható sorrendű küldetésben 9 különféle mechanikus jószágot próbálhatunk, ki mindnek megvan a maga előnye és taktikai szerepe; a tűzerőt 50 fegyver biztosítja, a robotok és a lőszerszámok 40 különféle fejlesztéssel tuningolhatók. Lesz multi is, a deatmatch és komplex csapatmókák mellett egy szerkesztővel saját módokat is létrehozhatunk majd.

 

Showdown: Scorpion


Akella: E3-as felhozatalSzintén „radar alatti fejlesztés” a B-COOL műhelyéből, mely idén év végére várható. 2068-ban járunk, Kelet-Európa ipari régiókra hullott, melyet amcsi és ázsiai vállalatok aknáznak ki, az egykor virágzó városok bűnszervezetek által irányított ipartelepekké változtak, a terroristacsoportok által finanszírozott kábítószergyártás, illegális klónozás és más emberkísérletek ipari méretekben zajlanak. Amikor az egyik ilyen banda egy különösen veszélyes nanovírushoz jut, mellyel az egész emberiséget veszélyezteti, az orosz különleges erők legjobb harcosa (naná, mi leszünk azok) megkapja a feladatot, hogy hatoljon be a laborba, és pusztítsa el a dögvészt.

A játék tehát egy futurisztikus, sci-fi, erősen cyberpunk környezetben játszódik, mindenféle laborokban, luxuspecókban, nyomornegyedekben és ipartelepeken dorbézolhatunk, földalatti mutánsok, fegyveres terroristák, robotok, minihelikopterek, automata lövegek várnak ránk szeretettel. Van benne nem kevés system Shock / Deus Ex beütés is, azaz hősünket különféle módosítókkal láthatjuk el, így fejleszthetjük a sebességet, az életerőt, és a többi. Arzenálunk is bőséges lesz, a sokkolótól a lángszórón át a gránátvetőig és a kézigránátokig. A látvány a mai trendeknek megfelelő (bloom, blur, rongybaba, és a többi), a fizikát az AGEIA Novodex motorja támogatja.


2025: Battle for Fatherland


Az abszolút „terra incognita”, ugyanis erről a címről, akárcsak a JA3-ról, csak a kiadott sajtóközleményben olvastam, az Akella weboldalán erről sincs egy sornyi információ sem. A hivatalos szöveg szerint a felállás a következő: a Földet leigázza egy idegen civilizáció, hősünk az utolsó ember a bolygón, és persze célja a bosszú. „Realisztikus robotmozgások” várhatók (ebből feltételezem, ebben is lesz valamiféle mechwarrior-jelleg), különféle fegyverek, taktikák vethetők be. Az epikus, héroszi sztori valamikor idén ősszel futhat be.


Numen


Akella: E3-as felhozatalVégre és végére egy ismerős cím, erről már sokszor írtam, hack ’n’ slash az ókori Hellászban, de az ígéretek szerint hangsúlyosabb csatákkal. Kilenc isten közül választhatunk, az ő áldásukkal kezdhetünk hentelni, ám eközben a másik nyolc isten is útnak indít egy hőst, úgyhogy velük is küzdenünk kell. 12 szigeten vitézkedünk, 30 órányi játékidőre számíthatunk, a megjelenítés 3D-s, és elég csinosnak mondható. Megjelenés talán az idei év végén.