Obo nem is olyan régen (hétfőn) összefoglalta már nektek, hogy mi a helyzet az Alan Wake háza táján — ő akkor óvatosan fogalmazott, és pusztán annyit mondott, hogy az újabb bemutatókon nyoma sincs a PC megjelenésnek. Ugyan nem tért ki rá, de már akkor is pukkant egy kisebb bomba: a hivatalos fórumon a játék egyik szakembere azt nyilatkozta, hogy jelenleg kizárólag az Xbox 360-as változatot kalapálják, és csak később beszélnek (figyelem, nem dolgoznak, beszélnek róla!) majd a PC-s változatról. Az egyik külföldi magazin ezt meglehetősen érdekesnek találta, ezért a sztori íróját, Max Payne-t... bocsánat, Sam Lake-et keresték fel, és nekiszegezték a kérdést: akkor most mi is van az Alan Wake PC-s változatával? A szakember meglehetősen egyértelműen fogalmazott: a cég minden embere azon munkálkodik, hogy a tavaszi megjelenést Xbox 360-on tartani tudják, és ha majd piacra dobják, akkor átgondolják, hogy egyáltalán lesz-e még okuk PC-re is megcsinálni.

Úgy tűnik talán, hogy az az Alan Wake, amelyet eredetileg négymagos Intel processzorokon teszteltek, az az Alan Wake, amelyet a Remedy először azért halasztott — állítólag — mert nem lett volna hozzá konfiguráció, nagyon nehéz szüléssel debütál csak PC-re — vagy éppenséggel sehogy. Nem szabad elfelejteni (még ha szívem szerint azt is tenném), hogy a Microsoft lesz a játék kiadója, az a Microsoft, amely 2006-ban négy címmel, 2007-ben héttel, 2008-ban EGGYEL, idén pedig NULLÁVAL képviseltette magát, mint kiadó a PC-s piacon. Szaporodnak tehát a baljós előjelek — reméljük, előugrik valaki a szekrényből, hogy április bolondját kiáltson, és egy megjelenési dátummal, valamint egy gépigénnyel lepjen meg bennünket, mert ez kezd egy rémálomra hasonlítani.