Hamarosan boltokba kerül a BioWare legújabb játéka, az Anthem, melyet többször is lehetőségünk lesz kipróbálni a debütálás előtt. Az első ilyen alkalomra január 25. és 27. között került sor, ekkor a játék előrendelői, valamint az EA Access vagy az Origin Access előfizetői nyerhettek bepillantást a programba a VIP demó keretein belül. Természetesen mi is éltünk a lehetőséggel, és kipróbáltuk a BioWare alkotását, tapasztalatainkat pedig lentebb összegeztük.

Az eseményt övező technikai problémákra most nem térnénk ki bővebben, maradjunk annyiban, hogy a VIP demó kapcsán igen sok probléma és bug jelentkezett, ráadásul az Origin szerverei sem bírták a kiképzést, így egy ideig az EA kliensén futtatott online kapcsolatot igénylő más játékokat sem lehetett elindítani. A problémákat a BioWare is elismerte, egyben elnézést is kértek értük, kárpótlásként pedig egy új kinézetet ajánlottak fel a VIP demó résztvevőinek, valamint feloldották nekik mind a négy exoruhát, melyek a február 1. és 3. között esedékes nyílt demóban is megmaradnak majd.

A demó technikai oldala tehát nem sikerült túl fényesen, de vajon mi a helyzet magával a játékmenettel?

anthem-demo-01.png

Expedícióra készülj!

A VIP demóban összesen háromféle tevékenységet lehetett kipróbálni: belekóstolhattunk kicsit a történetbe egy küldetéslánc erejéig, próbára tehettük a képességeinket egy Stronghold kipucolásával, illetve felfedezhettük magát a világot a Freeplay keretein belül. A demót mindenki 10. szinten kezdte egy Ranger ruhával, melyet szintén elsőként szerzünk majd meg a teljes játékban is.

Én a magam részéről már első pillantásra beleszerettem az Anthem világába. A készítők a Közel-Kelet kultúráját és építészeti stílusát keverték a sci-fivel, ami ad egy kellemesen egyedi hangulatú hátteret az egész sztorinak. Igazi élmény volt végigsétálni Fort Tarsis utcáin az exoruhámig, és később is egy csomót nézelődtem a településen, annyira magával ragadott a hely atmoszférája. De szerencsére a biztonságos zóna elhagyása után sincs okunk panaszra. Az exoruhák irányítása kézre álló és egyszerű, a terep pedig eléggé hegyes-völgyes ahhoz, hogy indokolt legyen a gyakori röpködés.  

Ami a küldetéseket és magát a történetet illeti, itt is bíztató a helyzet a demó alapján. A hétvége folyamán egy három misszióból álló sorozatot játszhattunk végig, melyben egy különös ereklyét kellett felkutatnunk kísérletező kedvű szövetségesünknek, majd megvédeni őt a kíváncsiskodása mellékhatásaitól. Persze olyan hatalmas csavarok nem kerültek a sztoriba, de összességében egy érdekes, kerek egész történetet kaptunk, szóval reméljük, hogy ezt a színvonalat a teljes játék többi küldetése is tartani tudja.

Nehézség tekintetében elég felhasználóbarát lett az Anthem, normál fokozaton például nem igazán tud minket senki komolyan megszorongatni a sztori küldetéseinél, leszámítva talán a missziók végén felbukkanó főellenfeleket. Ennél már egy fokkal komolyabb kihívást jelentenek az úgynevezett Strongholdok, melyek a dungeon-ök helyi megfelelői, és jóval combosabb ellenfelek mellett kínálnak jóval értékesebb zsákmányt is. A demóban a Tyrant Mine nevet viselő Stronghold volt kipucolható, ez tényleg kellemesen nagy kihívást biztosított.

Ami viszont a Freeplayt illeti, be kell valljam, nekem itt kifejezetten hiányérzetem volt. Az Anthem világa alapvetően gyönyörű, az pedig, amikor kilépünk Fort Tarsis falain kívülre, és levetjük magunkat az első szembejövő szakadékba, elképesztően hangulatos, mégis, a szabad játékból valahogy hiányzott számomra a tartalom. Akadnak ugyan helyszínek, melyeket kipucolhatunk, illetve néha globális események borzolják a hangulatot (valamint más játékosokkal is összefuthatunk), de igazából ennek ellenére elég üresnek hatott az egész játékmód. Reméljük, ez csak a demóra jellemző, és a teljes játék megjelenésekor már itt is lesz mit csinálnunk.

A tuti vétel?

Mindent összevetve az Anthem az első demója alapján kifejezetten ígéretes alkotásnak tűnik, mely egyedi világgal és pörgős, változatos összecsapásokkal várja a játékosokat, azonban a start körüli technikai nehézségek miatt azért érződik, hogy lehetne még mit polírozni a játékon. Az azonban mindenképp elmondható, hogy az ezen a hétvégén esedékes nyílt demóra érdemes lehet mindenkinek benézni, akit csak egy kicsit is érdekel a BioWare legújabb alkotása, reméljük, ezúttal már nem lesznek technikai nehézségek sem.