Nem lehet minden tökéletes, így az Assetto Corsa sem volt az. Kiválóan szimulálta a száraz versenykörülményeket, minden további nélkül alkalmas volt egy ideális versenykörnyezet szimulálására. Ennek egyik meggyőző bizonyítéka, hogy a korábban Race 07-en és egyéb SimBin szimulátorokon nevelkedett közönség is azonnal beleszeretett. Néhány körrekordot többek között Michelisz Norbert autóversenyzőnk is magáénak tudhat a programban, ezzel megerősítve a tényt, hogy az meglehetősen közel áll a realitáshoz. Ami viszont a legnagyobb erőssége, az egyben a legnagyobb hibája is. Nem volt lehetőség az éjszakai vezetésre, de még egy nedves aszfaltos felületre sem vihettük ki verdáinkat, ami azért a mai világban nem annyira vonzó.

Megjelent hozzá 11 DLC csomag is, tartva az emberekben a hitet, hogy talán másfelé is van lehetőség a fejlődésre, de nem így alakult. Elhihetitek, hogy ezekre volt a legkevésbé szükség, mert kiváló moddolhatóságának köszönhetően ezerszer ennyi tartalom érkezett a játékhoz a lelkes rajongóktól. Ebbe a reménytelen szituációba robbant be az Assetto Corsa Competizione híre, hogy mindenki szívét megdobbantsa, akit még érdekelt a csapat munkássága. Mindennek a teteje pedig az a hír, hogy a készülőfélben lévő játék egyben a legnevesebb GT versenysorozat hivatalos programja is, ami még több kíváncsiságra ad okot. A Blancpain GT Series ezzel be fog költözni a szimulátorrajongók mindennapjaiba!

TUDJÁK, MIT AKARNAK

Az ACC egy kifejezetten összeszedett program benyomását kelti már most is. Minden várható menü a helyén szerepel, de persze jelenleg korlátozottan hozzáférhető minden. Október közepén egy Lamborghini Huracán GT3 és egy Bentley Continental GT3 volánja mögé bepattanni van lehetőség, hogy aztán a Nürburgringen és Misanóban vezessük a verdákat. A játékmódok terén lehetőségünk van gyors versenyt futni, időre körözni és pár speciális esemény is elérhető. Jelenleg ennyi, de novemberben érkezni fog a harmadik verda is, ami egy BMW M6. Az igazi élményre meg aztán tényleg nem kell sokáig várni, elvégre decemberre várható a negyedik frissítés, ami a Hungaroringet is tartalmazni fogja, amely szintén a hivatalos bajnoki küzdelmek része. Idén ingyen volt látogatható a futam, szóval jövőre is érdemes figyelni a versenynaptárat. Januárra viszont már egy igen nagy szintlépés van betáblázva, legalábbis az árkategóriát illetően. Fel fogunk menni egészen a 45 eurós összegig, és előreláthatólag tavasszal jelenik meg a végleges játék, amely tartalmazni fogja a teljes mezőnyt és minden helyszínt.

IRÁNY BELGIUM

A sorozat fő eseménye egyébként a Spa-ban tartandó 24 órás futam. Ezt természetesen minden szabály korrekt szimulációja mellett lejátszhatjuk majd. Ebbe beletartozik a pilótacsere lehetősége is, amely a komolyabb szimulátorokban egy nagyon fontos funkció. Biztos vagyok benne, hogy az eddig látottak alapján minden rendben lesz a játékkal, mert az olaszok eddig is tudták mi fogja meg a hardcore játékosokat. A hivatalos köntös azonban húz egyet a gatyamadzagon, mivel az eddig annyira szeretett modtámogatás nem lesz jelen a programban. Az eddigi tapasztalatok alapján a GT versenyzés mindig győzött a játékosok igényeit illetően, így nem nagyon fogjuk megérezni a közösségi tartalom hiányát. Érdemes korán, a jelenlegi 25 eurós, nagyjából 8100 forintos áron beszállni, és nem kimaradni a mókából!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!