Nem véletlen, hogy május óta már a videójátékok dicsőségcsarnokában (World Video Game Hall of Fame) csücsül a GoldenEye 007, a Rare 1997-ben megjelent remekműve ugyanis megmutatta, miként kell kinéznie az FPS-eknek konzolon. James Bond legjobb videójátékos kalandja időközben kapott némi modernizálást (nem mellesleg az Xbox Game Pass-be is bekerült) ám ha valakinek még mindig nem elég a titkosügynökökből és a kémsztorikból, azok örülhetnek, hiszen néhány nappal ezelőtt ismét megmutatta magát a Replicant D6 gondozásában készülő Agent 64: Spies Never Die. A PC-re érkező indie program fejlesztői le sem tagadhatnák, hogy a Nintendo 64 lövöldéjéből merítettek ihletet, hiszen látványt és játékmenetet tekintve is a GoldenEye 007-et idézi az opusz, aminek biztosan nem lesz gond a szavatosságával, győződjetek meg róla ti magatok is:

Az akár kooperatív (legyen az osztott képernyős vagy online) módban is teljesíthető sztori összesen 14, a világ különböző pontjaira kalauzoló missziót foglal magában, melyekbe három nehézségi szinten tudunk belevágni – a steames leírás szerint erősen ajánlott, hogy első körben az Agentet válasszuk. Ott van aztán a Padarox Mode, ami különböző módosításokat és csalásokat (például vízfejű ellenfeleket) foglal magában, a Contractok pedig megkeverik kissé a küldetéseket, ezzel is fokozva a változatosságot. 

A többjátékos élmények kedvelői a maximum nyolc főt támogató Arena három játékmódjában (Deathmatch, Briefcase, Zone) tehetik próbára az ügyességüket és a reflexeiket (hús-vér játékosok mellett akár botok ellen is!), az időre menő, pontszerzésre épülő kihívások pedig még a legelszántabb ügynököknek is gondot okozhatnak. A '90-es évekbe repítő Agent 64: Spies Never Die-nak egyelőre nincs pontos megjelenési dátuma (annyi biztos, hogy még idén befut), a playtestre azonban már most jelentkezhettek ERRE a linkre kattintva, amennyiben szeretnétek egy kicsit nosztalgiázni.

A borítóképek forrása: Thumbsticks/Replicant D6, Steam