• Az Alan Wake 2-ben már nagyobb lesz a főhősök állóképessége
  • Így nem fognak kifulladni néhány méter után
  • Erről a Remedy kommunikációs igazgatója, Thomas Puha beszélt nemrég
  • A stúdió eddigi legnagyobb játéka október 17-én jelenik meg

Tagadhatatlanul az Alan Wake 2 első valódi előzetese volt a legutóbbi PlayStation Showcase egyik csúcspontja, hiszen nem csupán a megjelenési dátumra derült fény, de arra is, hogy ezúttal két főszereplőt kapunk – a csapdába esett író mellett a Saga Anderson nevű FBI ügynök felett vehetjük át az irányítást. A Remedy eddigi legnagyobb (és legszebb) játéka tehát minden téren emeli a tétet, és bár valódi nyílt világot ugyan nem kapunk (ha engem kérdeztek, akkor ez jó hír), de így is jelentősen nagyobb terepet fogunk tudni bejárni, mint a 2010-es elődben. Aminek egyébként az volt az egyik legnagyobb hibája, hogy az óriási képzelőerővel megáldott protagonista bizony nem nagyon bírta az iramot (testnevelés óra helyett bizonyára inkább csak olvasgatott), így mindössze pár méternyi futás után teljességgel kifulladt.

Nos, az Alan Wake 2-ben ettől már egészen biztosan nem kell tartanunk, a Remedy kommunikációs igazgatója, Thomas Puha ugyanis elmondta, hogy ezúttal nagyobb távokat is meg tudunk majd tenni a "futás" gomb nyomva tartása mellett, így nem kell amiatt aggódnunk, hogy minden ötödik méter után pihenésre kényszerülnek a karakterek. Az állóképesség-rendszerrel felvértezett játékokban általában fejleszthetjük is ezt a tulajdonságot, ám ebben az esetben valószínűleg nem lesz erre lehetőségünk, mindenesetre így is jó hír, hogy búcsút inthetünk a szusszanásból eredő frusztrációnak. A túlélőhorrorok egyre népesebb táborát erősítő alkotás október 17-én kerül a boltok polcaira – de csak átvitt értelemben, lemezes verziót ugyanis nem kap a játék, kivéve, ha a THQ Nordic adja ki.