A játékok fizikai és grafikai modellezésének összemosása évek óta kihívás elé állítja a programozókat. Egyrészt sem a rendelkezésre álló technológia, sem a fejlesztésre szánt 2-3 éves időintervallum nem teszi lehetővé a tökéletes végeredmény megalkotását, így mindenki hibrid módszerekkel és kiegészítő eszközökkel kísérletezik. Jó példa erre az Nvidia videokártyáin található PhysX-rendszer, mely elméletileg leveszi a CPU válláról az összetett fizikai számításokat, de valójában csak arra jó, hogy több üvegszilánk jelenjen meg a padlón, ha Batman bedühödik Arkham Cityben.

Nos, ha hihetünk az AMD nem túl átgondolt reklámstratégiájának, akkor holnap mindez megváltozik, ugyanis leleplezésre kerül a gyártó TRESSFX-nek keresztelt renderelési eljárása, mely elvileg minden eddiginél valósághűbb és szebb fizikai interakciókat tesz lehetővé -- többek között megvalósulhat a hajmozgás szálankénti kiszámítása, amit eddig csak egy-egy techdemóban láthattunk, a legerősebb PC-ken is 5-6 fps-es sebességgel. Az AMD elsősorban a PC-ket célozza a TRESSFX-szel, de valószínű, hogy a következő generációs konzolok is profitálhatnak majd a technológiából. Alant egy kedvcsináló képet is láthattok, a többiről a leleplezést követően számolunk be nektek.

Az AMD új technológiájától letesszük a hajunkat