• Nem sokan bíztak a sikerben
  • Tudták előre, hogy bukta lesz

Az Arkane Austin munkatársai állítólag abban reménykedtek, hogy a Microsoft kukázni fogja a Redfallt, vagy teljesen újraindítják a fejlesztést a nulláról, egyjátékos élményként. Jason Schreier friss jelentése szerint a csapatot nem érte nagy meglepetésként, hogy mennyire lehúzták a kritikák a kész verziót, mivel a játékon dolgozó több névtelen forrás szerint is a projekt alapjaiban halálra volt ítélve és csak úgy lehetett volna megmenteni, ha a nulláról kezdik újra a fejlesztést, teljesen single-player élményként.

A Redfall problémás fejlesztése 2018-ban kezdődött, mikor a ZeniMax állítólag "erősen sürgette" a fejlesztőstúdióit, hogy mikrotranzakciókat vezessenek be a készülő játékaikba. A Bloomberg beszámolója szerint a játékon dolgozó fejlesztők teljesen összezavarodtak, hogy egyáltalán milyen játékot készítenek, hiszen a fejlesztés során a fejesek több különböző játékra is hivatkoztak, például a Borderlandsre és a Far Cry szériára. A Bloomberg szerint az Arkane Austin munkatársainak nagyjából 70 százaléka hagyta el a céget a Redfall fejlesztése alatt és a morál annyira alacsony volt, hogy a munkatársak közül többen abban reménykedtek, hogy a ZeniMax és a Bethesda Microsoft általi felvásárlása azt eredményezi, hogy a játékot végleg kukázzák.