• Új infók láttak napvilágot az Assassin's Creed Red kapcsán
  • Az Insider Gaming exkluzív beszámolójának köszönhetően
  • A feudális Japánba kalauzoló felvonásban is egyengethetjük majd a településünk útját
  • A franchise új darabjai pedig az Anvil Pipeline nevű motorral fognak készülni

Az elmúlt napokban rengeteg dolgot megtudhattunk a franchise jövőjének központi helyszínéül szolgáló Assassin's Creed Infinityről, hála az Insider Gaming minden részletre kiterjedő exkluzív beszámolójának. A portálnál tevékenykedő Tom Henderson azonban jól láthatóan nem terítette ki az összes nála lévő lapot, nemrégiben ugyanis egy újabb cikkel örvendeztetett meg minket, amely leginkább a feudális Japánba kalauzoló, Red kódnéven készülő epizódra, valamint a széria alatt duruzsoló motorra fókuszál. Handerson szerint az Assassin's Creed nem fog teljesen új motorra váltani a jövőben, helyette a mostani verzió egy jelentősen felturbózott változata, az Anvil Pipeline hajtja majd a jövőben érkező felvonásokat. Az újságírónak nyilatkozó források elmagyarázták, hogy mindez lehetővé teszi majd a szérián dolgozó csapatoknak (talán mondanunk sem kell, hogy van belőlük néhány), hogy egyetlen verzióval dolgozzanak a különféle változatok helyett, ezzel is megkönnyítve a munkálatokat. A felturbózott engine-nek hála az olyan, manapság már rengeteg programban alkalmazott technológiákból is profitálni fog a franchise, mint például a ray tracing, a Pipeline-ra való áttérés pedig azt is jelenti, hogy a stúdióknak teljesen át kellett alakítaniuk az animációkat, a parkour-rendszert és a dinamikus időjárást – ezzel remélhetőleg az irányítás is javul valamennyire, mert az még a legutóbbi fejezetekben sem volt tökéletes, sőt.

És akkor térjünk is rá a két protagonistával (Naoe és Yasuke) érkező, állítólag hónapokon belül bemutatkozó Assassin's Creed Redre (munkacím). Az Insider Gaming beszámolója szerint a program harcrendszere eléggé hasonlít a Valhallában látottakra, Henderson pedig külön kiemelte, hogy ugyanolyan véres összecsapásokra számíthatunk, melyek során legyek módjára hullanak majd a különböző testrészek. Ami a lopakodást illeti, újfent megerősítést nyert, hogy elolthatjuk a különböző fényforrásokat (á la Splinter Cell), a guggolás mellett pedig akár még hasalhatunk is, ha a helyzet úgy kívánja, így jól láthatóan egy sokkalta részletesebb rendszerrel lesz dolgunk, mint korábban bármikor. És akkor a lényeg: a soron következő felvonásban is visszatér a már említett Valhalla településfejlesztő rendszere, csak épp kidolgozottabb formában, mint Eivor angilali angliai kalandjában. A Hideoutnak nevezett "falucskában" szabadon eldönthetjük, hova tesszük az adott épületet (például a fegyvertárat vagy a dodzsót), amit aztán teljesen testre is szabhatunk, méghozzá a tetőtől kezdve egészen a beltérig  – a The Sims-sorozat komplexitását azért vélhetően nem fogja elérni a rendszer. Nem meglepő módon a felfedezés során begyűjtött fegyvereket és páncélokat is kiállíthatjuk (ahogy például a The Elder Scrolls 5: Skyrimben), így otthonosabbá téve a minden bizonnyal nem annyira szerény hajlékunkat. A legújabb Assassin's Creed sem fog tehát szűkölködni lehetőségek terén, most már csak abban kell bíznunk, hogy a Ubisoft végre megtanulta: a minőség minden esetben felülírja a mennyiséget.