Az első hír az Atariról szól mely elsején jelentette be,
hogy dolgozóinak átlagosan 20%-át leépíti, a teljes mennyiség 26%-a irodai
munkatárs lesz. A döntést az igazgatói tanács április 10-én hozta meg, a
kollégákat 30-án értesítették, a folyamat július végére fejeződik be, amely a
2008-as pénzügyi év mérlegét 0,8 – 1,1 millió pluszköltséggel terheli meg. A
cég fejlesztési alelnöke, Robert Stevenson elmondta, hogy egy kisebb,
rugalmasabb működési modell a cél, alacsonyabb rezsivel. David Pierce, az Atari
elnök-vezérigazgatója hozzátette: az átszervezés reményeik szerint tovább
csökkenti a kiadó általános és adminisztratív költségeit. A lépés súlyos, de
szükséges a cég teljes átszervezéséhez, mely a részvényesek számára is kedvező
következményekkel fog járni.
Sokkal kedvezőbb hírek érkeztek a kanadai, Quebecben székelő Beenox felől. Az akkoriban a Shrek 2, Tony Hawk's Underground 2, Fantastic Four
játékokat hegesztő céget alig két éve, 2005 májusában vásárolta fel az
Activision. A csapat - melynek legutóbbi munkái a Spiderman 3 és a Marvel:
Ultimate Alliance PC-s verziói, és távlati terveiben az anyacég további
filmadaptációinak és szuperhős-licenceinek bitbe öntése szerepel - az utóbbi
másfél évben megduplázta állományát, a következő két évben céljuk a munkatársak
számának megháromszorozása. A Beenox további jó hírrel is szolgált a tehetséges
kanadaiaknak: nyáron egy kezdeményezés keretében minőségellenőrző programot
indít, amelynek keretében az Activision Nintendo DS és PC-s játékait tesztelik
majd, az elkövetkezendőkben újabb konzolokat is felvesznek a listára.
Úgy tűnik, Kanada valóban kezd a játékfejlesztés Mekkája
lenni, hiszen ahogy arról már többször
beszámoltunk, a Ubisoft is ezt az
országot, sőt konkrétan Quebec tartományt szemelte ki magának, ahová sokmillió
dollárt invesztál, és több ezer munkahelyet teremt. Nos, az Electronic Arts is
beállt a sorba, mely az észak-amerikai államot támogatja. Egy mai bejelentés
szerint az amerikai kiadó – mely Vancouverben, Burnabyban és Montrealban lévő
stúdióiban több mint 2000 főt foglalkoztat már - Brit Columbiába, a vancouveri Great
Northern Way Campus Masters of Digital Media (MDM) programjába száll be,
kereken egymillió USA dollárral. Ez a program egy kétéves, posztgraduális,
diplomát adó képzés, melynek résztvevői szoros együttműködésben dolgozhatnak a
játékipar vezető cégeivel, célja olyan szakemberek képzése, akik a „21. század elsődleges
szórakoztató médiumában tevékenykedő magas szintű játéktervezők és vizionális
gondolkodók következő generációját jelentik”. Az első „fecskék” idén
szeptemberben végeznek, 2010-re várhatóan 200 fő szerzi meg majd a felsőfokú
végzettséget ezen a területen.


