• Egy jelentés szerint több probléma is akad a Mundfish-nél
  • Leginkább négy kulcsfontosságú személy miatt
  • Túlóra, fluktuáció és kreatív nézeteltérések nehezítik az Atomic Heart elkészültét

A cím és a bevezető akár múlt időben is lehetne, hiszen az Atomic Heart a jelek szerint tényleg megjelenik 2023. február 21-én, de kiderülhetett, hogy mi volt a rengeteg halasztás oka. A DTF.ru-n Andrey Apanasik által közzétett jelentés szerint (amelynek Google Translate segítségével lefordított változatát Messofanego posztolta Reseterán) ugyanis rengeteg probléma volt a stúdió falain belül, sőt, van mind a mai napig. Apanasik négy embert nevez meg a nehézségek forrásaként: Robert Bagratuni, a vezérigazgató/befektető; Oleg Gorodishenin producer; Artyom Galeev, egy kulcsfontosságú tervező és Andrey Dyakov, a technológiai igazgató.

A szöveg említést tesz egy VR-projektről, ami nemes egyszerűséggel eladásra került, és még a létezésére utaló legkisebb nyomokat is törölték, több ember munkáját semmibe véve ezzel. A problémák valószínűleg innen kezdődtek, később pedig folyamatos túlórázás, kifizetetlen bónuszok és kreatív nézeteltérések következtek, na meg persze az ezekből adódó rekordméretű fluktuáció. Állítólag sokáig nem volt egységes vízió sem a játékhoz (bár ez az eddig látott anyagok alapján nehezen észrevehető), ha egy másik alkotás ötlete megtetszett a fejeseknek, akkor azt mindenképp bele akarták erőszakolni az Atomic Heartba, függetlenül attól, hogy illik-e a koncepcióba. Az imént leírtak persze nincsenek hivatalosan megerősítve, de nem ez az első eset, hogy ilyen dolgok merülnek fel a stúdió kapcsán.