• Nincs túl jó hatással a cégre a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség
  • Legalábbis a vezérigazgató szerint
  • Végképp el szeretne szakadni a FIFA-tól

Egy sokatmondó bejegyzés szerint az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson egy belsős megbeszélésen elmondta a munkatársaknak a véleményét, amikor a FIFA márka valós értékéről volt szó. Ahogy arról a Video Games Chronicle beszámolt, Wilson világossá tette, hogy a FIFA cím alig több, mint "négy betű egy dobozon", ami a vállalat és termékei számára jelent csak hasznot. Wilson a továbbiakban kijelentette, hogy a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség visszatartja a vállalatot mind a márkajogok (a FIFA például exkluzív szerződést kötött az Adidasszal), mind a rendszeres és gyors frissítések biztosítása terén. Mivel a játékosok, csapatok és stadionok jogait külön kezelik, Wilson végül azzal érvelt, hogy az EA jobban járna, ha függetlenítené magát a szövetségtől.

Az EA sportjátékai nevetségesen nagy profitot termelnek a mikrotranzakciókból és a loot box rendszerekből. Ezt a tényt Wilson nem ismerte el közvetlenül ezen a megbeszélésen, így kijelentéseit nehéz racionálisan értelmezni; hiszen bár látszólag azzal érvel, hogy a vállalat gyorsabb frissítéseket akar nyújtani és összességében nagyobb szabadságot szeretnének, nehéz elhinni, hogy mindezt annak kárára tennék, hogy közben egy rakás pénzzel tömhetik meg a zsebeiket hetente.