Az úgynevezett konzolháború talán a PS3 és az Xbox 360 idején volt a leginkább a csúcsra járatva, a Microsoft és a Sony ugyanis egymásra licitálva dobálta ki a jobbnál jobb exkluzív címeket annak érdekében, hogy az ő masináját válasszák az emberek. Ez a fajta rivalizálás a következő generációban is jelen volt, időközben viszont nagyot fordult a világ, hiszen a japánok elkezdték PC-re költöztetni a belsős fejlesztésű, sok esetben system sellernek számító címeiket, a zöldek pedig jelenleg is azon ügyködnek, hogy lebontsák a falakat a platformok között – minden egy Xbox, ugyebár. Egyre inkább úgy tűnik, hogy kifizetődő lesz a techóriás sokakat meglepő döntése, egy új tanulmány alapján ugyanis a mostani fiatalokat egy cseppet sem érdekli, milyen perifériát szorongatnak a kezükben, amíg zavartalanul pörög a játék.
Az IGN munkatársa, Ryan McCaffrey beszélt arról az XboxEra néhány nappal ezelőtti podcastjében (via Tech4Gamers), hogy a portál saját tanulmánya alapján az alfa generáció (tehát a 2010 után született emberek) tagjait már nem igazán foglalkoztatja, hogy PC-n, PlayStationön, Xboxon, Nintendo Switch-csen, vagy épp okostelefon fut a kiszemelt játék, ebből pedig nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a jövőben még inkább háttérbe szorulhat a márkahűség. Az újságíró ugyan nem ment bele részletekbe a vizsgálattal kapcsolatban, azt viszont kiemelte, hogy rengeteg embert megkérdeztek, ráadásul korosztály terén is igyekeztek lefedni a teljes sprektumot, szóval relevánsnak mondható a végeredmény.
Abból a szempontból egyébként nem meglepő ez a tendencia, hogy a tizenévesek többsége (tisztelet a kivételnek!) olyan live service alkotásokkal múlatja az időt, mint a Fortnite, a Call of Duty, vagy épp a Minecraft, amik ugyebár minden létező masinán elérhetőek, ergo nincsenek platformhoz kötve. Kíváncsian várjuk, hogy a Nintendo meddig fütyörészheti még zavartalanul a régi idők dalait – a Switch 2 eladásaiból kiindulva a legendás céget egyelőre nem érintette meg a változás szele.
A borítóképek forrása: IGN, PlayStation