A tegnapi State of Play-nek köszönhetően ismét megnézhettük, miként kezeli a kütyüket (hevesebb vérmérséklet esetén a fegyvereket) az ifjú James Bond, félórás játékmenet-videót kapott ugyanis a 2026. március 27-én érkező 007 First Light, ami le sem tagadhatná, hogy a Hitman-szériát is jegyző IO Interactive bábáskodik felette. Mivel ennyi év után már nehéz elszakadni a kaptafától, a Patrick Gibson (Dexter: Eredendő bűn) alakította titkosügynök eredettörténete sokszempontból hasonlít Agent 47 világkörüli gyilkolászására, ami miatt többen is úgy gondolják, hogy a csapat új TPS-e nem több, mint egy átskinezett Hitman World of Assassination. A stúdió már nem egyszer aláhúzta, hogy közös vonások ide vagy oda, a két alkotás meglehetősen távol áll egymástól stílus és játékmenet terén, a prezentációt követő megjegyzések után pedig most ismét magyarázkodásra kényszerültek a fejlesztők.

„Számos tehetség dolgozik a csapatunknál, ami folyamatosan bővül a játék bejelentése óta” – mondta Theuns Smit, a játék vezető licencproducere a GamesRadar+-nak adott interjúban. „Képesek voltunk friss tehetségeket a fedélzetre csábítani a már meglévő szakemberek mellé, ami elég nagy növekedést jelentett a stúdió számára. Az új fejlesztők friss nézőpontot kínáltak, miközben továbbra is a 25 év alatt szerzett tapasztalatainkra támaszkodtunk. [...] Ha a Hitmant nézzük, az azért olyan, amilyen, mert azt a játékélményt szerettuk volna nyújtani. A Bond esetében azonban egészen más a helyzet, egyáltalán nem egy reskinnel állunk szemben” – tette hozzá, mintegy nyomatékosítva ezzel, hogy bár vannak a programban korábban látott mechanikák (például az őrök elterelése), egy teljesen más alkotásról beszélünk.

Mindezt jól mutatják a meglehetősen látványos járműves részek (a 47-es ügynökkel ugyebár nem igazán ülhettünk volán mögé), melyek implementálása Rasmus Poulsen művészeti igazgató szerint rendkívül kemény dió volt, hiszen a cég még sosem csinált ilyesmit. „Ez egy óriási kihívás volt, amit egyáltalán nem vettünk félvállról” – fogalmazott a vezető. „Erre specializálódott szakértőkkel kellett bővítenünk a brigádot, azaz olyan emberekkel, akik már szereztek némi tapasztalatot a kódolásban, a finomhangolásban és az egyensúly megteremtésében” – tette hozzá. Ez utóbbi kijelentés egyébként rendkívül megnyugtató, hiszen láttunk már példát arra, hogy egy nem autós címben borzalmasak a járműves részek (elég csak a 2008-as Alone in the Darkra gondolni), holott a Naughty Dog már a 2016-os Uncharted 4: A Thief's Endben megmutatta, hogy is kell ezt csinálni. A lényeg tehát az, hogy a 007 First Light nem egyenlő egy James Bond köntösbe bújtatott Hitmannel, így ha valakinek esetleg nem jönnek be a kopasz bérgyilkos bevetései, azok is bátran benevezhetnek az IO Interactive új nagyágyújára.

A borítóképek forrása: IO Interactive, PlayStation Store