Elegánsan öltözik, mindig van egy terve és egy célpontja, a zakója belső zsebében pedig ott lapul a hangtompítós pisztoly. Nem nehéz meglátni a hasonlóságot a 47-es és a 007-es ügynök közt, így amikor kiderült, hogy a Hitman-játékok fejlesztőcsapata, az IO Interactive készíti a következő James Bond-játékot, jó okkal jöttek izgalomba az érdeklődők. Miután azonban a Sony legutóbbi State of Play adásán hivatalosan is leleplezték a játékot, világossá vált, hogy a fiatal Bond egészen máshogy oldja meg a feladatait, mint a jóval tapasztaltabb és türelmesebb vonalkódos kopasz. Most az IO Interactive franchise direktora, Jonathan Lacaille a VGC interjújában mesélt arról, hogy mit örökölt Bond a 47-es ügynöktől, és mi lesz az, amiben teljesen a maga útját járja az MI6 kémje.

Lacaille kifejtette, hogy amikor a játékosok a Hitmanre gondolnak, a nagyobbacska nyílt pályák és a türelmet és tervezést igénylő metodikus játékmenet juthat az eszükbe. A fiatal Bond azonban egészen máshogy operál, így az ő játékában inkább arra kerül majd a hangsúly, hogy hogyan tudunk gyors döntéseket hozni a hirtelen jött helyzetek nyomása alatt. A First Light egy jóval lendületesebb, folyamatosan előre haladó játék lesz, ahol inkább azon kell majd dilemmáznunk, hogy elslisszanunk-e az őrök közt vagy megküzdünk velük, ezzel kockáztatva azt, hogy felfedjük Bond álcáját. Ez egyben azt is jelenti, hogy a narratíva néha lineárisabb, filmszerű jelenetekbe tereli a játékot, de bőven akadnak majd nyitottabb, szabadon feltérképezhető terepek is.

Habár a Hitman-játékokban gyakorlatilag bukottnak tekinthetjük a küldetést, ha nyílt lövöldözésre kerül sor, a 007 First Light ennél jóval megengedőbb. Ennek jegyében teljes átalakuláson esik át a TPS-es harcrendszer, de többek közt teljesen új vezetési modell is készült a játékhoz, hiszen a 47-es ügynök sosem vezetett autót a saját játékaiban, James Bonddal ellentétben. És ahogy azt vártuk, Q-nak köszönhetően természetesen egy sor aktív és passzív kütyü is került Bond kezébe a zongorahúr helyett, ám ezeket majd a hamarosan várható új gameplay bemutatóban vehetjük szemügyre közelebbről.

További apróság, hogy a csapat saját Glacier Engine-jét használó 007 First Light nemcsak PC-re és nagykonzolokra, de Nintendo Switch 2-re is elkészül, méghozzá éppen a játék motorjának köszönhetően. A fejlesztők bevallása szerint egy nagyon jól kezelhető engine-ben dolgozhattak, a Switch 2 pedig elég erős ahhoz, hogy ne okozzon problémát a portolás.

Borítókép forrása: IO Interactive