2010 első felében az összes játékeladások 60%-át (ebbe beleértve a PC és más platformokat is), kb. 3,7 milliárd dollár értékben, az új, fizikai hordozón megjelent programok teszik ki. A maradék negyven százalék, kb. 2,6-2,9 milliárd dolláros bevétel pedig a használt játékokból, előfizetésekből, közösségi játékokra költött pénzekből (Mafia Wars Game Card és ehhez hasonlók), valamint a digitális letöltésekből (Steam, GOG, és társaik) származik.

Az NPD Group egyik elemzője, Anita Frazier a kutatás kapcsán elmondta, hogy "bár még mindig a normál bolti eladások generálják az iparág bevételeinek nagy részét, a kiterjesztett kutatási módszerünk lehetőséget ad nekünk arra, hogy egyéb lehetőségeket is vizsgáljunk, amely ezt a piacot jellemzi, beleértve a közösségi hálózatokat is".

Az Egyesült Államokban ugyanakkor a játékeladások nagy részét generálja a használt játékok bolti újraeladása. Ez ellen az utóbbi hónapokban több nagy kiadó is harcot hirdetett, pl. az EA, mely fontos játékbeli tartalmak eléréséhez találta ki a vitatott egyszeri lehetőségű "Online Pass" nevű rendszert.