Az utóbbi napokban egyre többen jelezték Redditen, hogy néhány Unreal Engine 4-es játékban valami nem stimmel új AMD, vagy Intel kártyájukkal, mert bődületes akadásokat észlelnek, ha bekapcsolják a sugárkövetést. A Tech YES city nevű YouTube-csatorna a téma mélyére ásott, és kiderült, hogy az Unreal Engine 4 egyik változatával van a gond, amit valószínűleg az Nvidia sugárkövetési megoldásaira optimalizáltak.

Láttátok már legújabb videónkat?

A standard UE4 buildekben DirectX-es sugárkövetés van, ami a DirectX 12 része, az ilyen játékokkal nem is szokott gondja lenni az Intel és AMD kártyáknak, csak a speciális Nvidia-buildekkel. Ez persze senkit se riasszon el ilyen márkájú kártyák vételétől, egyelőre nem sok ilyen címről tudunk (Hellblade: Senua's Sacrifice, The Ascent, Returnal, Deliver Us The Moon, Observer: System Redux, Deliver Us Mars, Sackboy: A Big Adventure), és remélhetőleg egy driverfrissítéssel mindenkinek orvosolható lesz a probléma. Remélhetőleg.