A Silent Hill f már megjelent és eléggé megosztotta a rajongókat. Bár a többség imádja, sokan vannak, akik nem tudnak zöld ágra vergődni a harcrendszer már-már soulslike-címeket idéző mechanikáin. Egy nemrégiben készült interjúban a játék producere elmondta, hogy a Silent Hill-sorozat minden jövőbeli része más lesz, mint a többi. Céljuk, hogy továbbra is kísérletezzenek, és ambiciózusak maradjanak a sorozat minden jövőbeli részével kapcsolatban, még akkor is, ha ezzel egyre jobban eltávolodnak a gyökerektől. Az IGN-nek adott interjújában Motoi Okamoto a Konami horror-sorozatáról beszélt. Elismerte, hogy a Silent Hill f néhány kihívást jelentő aspektusa miatt vegyes kritikákat kapott, de végül többnyire pozitív fogadtatásban részesült.
„Mindegyik Silent Hillnek meglesz a maga sajátos íze. Továbbra is kísérletezni szeretnénk és ambiciózusak akarunk lenni, mind a játékmenettel, mind a történetmeséléssel kapcsolatban.” – mondta Okamoto. A hatalmas siker ellenére a stúdió nem akarja ugyanazt a receptet követni a jövőbeli játékok esetében és bátra mernek kísérletezni a sorozattal. Ez azt jelenti, hogy nincs kizárva egy teljes mértékben FPS-nézetes felvonás sem – csak úgy, mint amilyen az ingyenes The Short Message volt. Noha ez egész biztosan nem fog vonatkozni a remake-ekre, az biztos, hogy a Silent Hill még tovább fog távolodni a gyökereitől. A Silent Hill f már eltávolodott a jól ismert amerikai kisvárostól (ahogy például anno a Silent Hill 4: The Room is) azzal, hogy a settinget az 1960-as évek Japánjába helyezte át. Ez merész döntés volt, de láthatóan bejött a Konaminak.
Borítókép forrása: Bloody-Disgusting