A lenyűgöző startot követően az 1960-as évek fiktív japán kisvárosába kalauzoló Silent Hill f játékosai az online fórumokon vitatják meg eddigi tapasztalataikat a horrorjátékkal kapcsolatban – és az egyik leggyakoribb vitapont éppenséggel a sokat szidott harcrendszer. A Silent Hill-sorozat sok régi rajongója már soulslike-játékmenettel hasonlítja össze a legújabb epizód mechanikáit, amelynek dodge- és állóképesség-igényes eleme is van, szóval kijelenthető, hogy a legújabb részben a harcok minden bizonnyal nagyobb kihívást jelentenek, mint az elődökben. „Imádok mindent ebben a játékban” – írja egy csalódott rajongó a Redditen. „Kivéve egy fontos dolgot. És ezt MUSZÁJ megemlítenem. Hogy mi ez? A harc. Olyan merev, ügyetlen” – folytatja a poszt írója, akivel többen egyet is értettek. „Kezdem igazán utálni a Silent Hill f-et” – írja egy másik játékos a fórumon. „Az ellenségek száma egyszerűen tönkreteszi az egész élményt számomra, főleg azért, mert olyanok, mint a golyóálló (fém)szivacsok. Jelenleg a játék vége felé járok, és folyamatosan őrült mennyiségű ellenséggel bombáznak, akiknek 10 találat kell ahhoz, hogy megfeküdjenek!”

Egy másik bejegyzésben egy játékos azt írja, hogy „a Silent Hill f-el kapcsolatos fő problémája az, hogy túlságosan a harcra koncentrál”, ám valaki feltette neki a kérdést, hogy ha adott az opció, akkor miért nem fut el az ellenfelek elől? „Lényegében ez egy túlélőhorror. Úgy gondolom, hogy egy túlélőhorrorban az emberek ösztönösen elkerülik a harcot, ha lehetséges, különösen akkor, ha a játék gyakorlatilag semmilyen jutalmat nem kínál a harcért.” – vetette fel. Van benne valami, csakhogy a harcokat nem mindig lehet elkerülni, illetve a játék utolsó harmadában valóban eléggé túl lettek tolva. Kimondhatjuk tehát, hogy a Silent Hill f harcrendszere megosztó lett, de legalább a történetbe és a látványvilágba nem lehet belekötni – vagy legalábbis nem ilyen módon.

Borítókép forrása: Steam