Megérkeztek a Microsoft 2014-es üzleti évének második negyedéves adatai, a jelentésből pedig kiolvasható, hogy a gyártónak ugyanazzal a problémával kell farkasszemet néznie, amivel a Sony is szembesült az előző konzolgeneráció indulásakor: az emberek többsége még mindig a régi gépek iránt érdeklődik, azok eladásai pedig megközelítik a next-gen masinák számadatait.

Lássuk a számokat! A Microsoft 7,4 millió Xbox konzolt juttatott el a kereskedőkhöz, a játékgépek gyártásával és terjesztésével is foglalkozó Devices and Consumer Hardware divízió a második negyedév alatt pedig 4,7 milliárd dollár bevételt termelt, ami komoly növekedésnek számít az előző évhez viszonyítva. Ez mind szép és jó, viszont a Microsoft 3,9 millió Xbox One-t szórt ki a terjesztők közé, és 3,5 milliónyi Xbox 360-at -- azaz majdnem ugyanannyi régi gép került boltokba, mint amennyi új!

Ez két dolgot jelent: egyrészt, hogy a vásárlók érdeklődése nem apadt az Xbox 360 iránt, elvégre a gép játékkínálata masszív, és még egy ideig biztos támogatni fogják a kiadók; másrészt, hogy az MS egyszerre két platformot tart fenn a konzolos játékok világában, ami nemcsak drága és kockázatos mulatság, de több kérdést is felvet, például, hogy mennyire tartós a gyártó üzleti terve, vagy mikor fogja megengedni magának azt a luxust, hogy kivonja az Xbox 360-at a forgalomból.

Érdekesség: az Xbox 360 megjelenésekor az első Xboxot szó szerint elfelejtette a Microsoft, ezt azonban most nem teheti meg. Vajon milyen következménye lesz mindennek?

Xbox One