Először is megemlíteném, hogy új képekkel egyelőre nem tudok szolgálni, még nem kerültek nyilvánosságra, ezeken sok új dolog szerepel, köztük a HUD is. Amint lehet, feltöltjük a galériába. Most pedig az újdonságokról:
  • A játékidő ~25 óra lesz annak, aki nem rohan végig rajta.
  • A fentebb említett kijelző még változhat, de a legfrissebb képeken egy elég minimalista változat szerepelt, ami jó. Bal oldalt, fent látható az életerőnk és az eve mennyisége (ez fogy, ha plazmidokat használunk), lent jelennek meg különböző információk, mint például épp mit aktiváltunk. A jobb alsó sarokban lesz a lőszerkijelző, középen fent pedig az ellenfél életerejét látni (hasonlóan a Deus Ex második részéhez). Mindez az Xbox360-as verzióé, a PC-s valamivel eltérőbb lesz, de arról még nem mutattak képeket.
  • A velünk lezuhant repülő farokrésze a játék legelején csapódik be, miután megérkezünk, utána nincs visszaút, más kiutat kell keresnünk. Ezt láthattuk a legutóbbi videóban.BioShock infóbomba!
  • Akár 2 óra is eltelhet majd, mire találkozunk egy Big Daddy-vel (később BD). Belőlük szintenként hárommal találkozunk majd, ők vigyáznak a 8 évesnek kinéző Little Sisterekre. A "szemeik" akkor izzanak fel vörösen, ha támadásba lendülnek, ezek már magukban fegyverek, hiszen ha túl közel ér hozzánk, akkor egy kicsit elhomályosítják a látásunkat, így könnyeben merítheti meg bennünk a fúróját.
  • A város neve, Rapture, kétféle jelentést is hordoz, mindkettő találó a játékot nézve. Az egyik a búvárokkal kapcsolatos, ugyanis az oxigénnarkózis egyik elnevezése angolul a "rapture of the deep", ez a jelenség ködös tudatállapotot jelent. A másik a keresztény vallással kapcsolatos, azt a pillanatot jelenti, mikor az összes keresztény a mennybe kerül, hogy találkozzon Jézussal és halhatatlan testet kapjon.
  • Azért is került a víz alá a helyszín, mert így egyszerű megmagyarázni, miért nem lehet csak úgy elhagyni azt. Minden rendszert, mechanizmust megismerhetünk, ahogy haladunk előre, ami a várost működteti, ez pedig szépen bele lesz illesztve a játékmenetbe. Az egészet bejárhatjuk, és a korábban felderített területekre is bármikor szabadon visszamehetünk, hátha találunk még ott valamit.
  • Ha megmentjük a "kislányokat", akkor egy kis adag adam lesz a jutalom és az a plazmid, amit Tenenbaum ad, amellett, hogy megkíméltük az életét, ám ha kinyerjük belőle az adamot, akkor megkapjuk a maximális mennyiséget. Ez úgy történik, hogy elővesszük az ehhez szükséges eszközt, majd a kezünk félrevonja a látótérből az LS-t, majd miután felkavaró hangokat hallunk, amíg kitermelünk, újra felbukkan a kezünk, és látunk benne egy szerves anyagot.
  • Két zenészről már biztosan tudjuk, hogy benne lesznek a játékban, ők Bing Crosby és Billie Holliday.
  • Atlas és Tenenbaum rádión tartja velünk a kapcsolatot.
  • Hátulról, észrevétlenül támadva, főleg ha a láthatatlanság plazmid is aktiválva van, magasabb sebzést érünk el.
  • A gyógyító masinákat is meghackelhetjük, hogy a splicereket, akik szintén tudják használni őket, megmérgezzék gyógyítás helyett. Ha például harcolunk és a splicernek már nagyon lecsökkent az életereje, akkor elszalad a legközelebbi ilyen eszközhöz, és ha azt feltörtük, akkor zöld füst száll fel, ő pedig elkezd fulladozni és kisvártatva meghal.
  • BioShock infóbomba!Mind a 6 fegyvertípusnak 2 bővítőhelye van, plusz egy a saját készítésű lőszernek. A gránátvetőt például átalakíthatjuk, hogy akkor se sebződjünk, ha a lövedéke szinte az arcunk előtt robban fel. Minden módosítás meglátszik a fegyverek külsején is.
  • A szintek teljesen nem lineáris módon vannak megtervezve, így soha nem lehet tudni, honnan kell számítani újabb ellenfelekre, akik nem csak látnak, de hallanak is, így nem árt majd lopakodni, ha nem érezzük magunkat késznek egy harcra.
  • A splicerek a környezetükkel teljesen tisztában lesznek, így nem csak kihasználják teljes mértékben, hanem kommentálják is a látottakat. Emlékezzünk csak a Thief játékok mókás őreire, itt is hasonlót várhatunk. Ha nincs nálunk lőfegyver, puszta kézzel támadnak ránk, ugyanis így ők vannak előnyben.
  • A játék folyamán kapunk egy fényképezőgépet, mellyel ha akció közben fotózunk le ellenfeleket, pontokat szerezhetünk. Ha eleget gyűjtünk, bónuszokat érhetünk el a különféle splicerek ellen.
  • Van térkép és napló is, ahol követhetjük az eseményeket. Lesz egy nyíl is, amely mutatja, merre kell menni (ez kikapcsolható, csakúgy, mint az adaptív tréning).BioShock infóbomba!
  • A hackelő minijátékban csöveket kell összekötni, de aki nem akar majd ezzel törődni, az használhatja az autohack funkciót is, bár ennek minden bizonnyal magasabb nyersanyagigény lesz az ára.

  • Több nehézségi szint is lesz, kezdve a Nagyon könnyűvel. Valószínűleg öt részre lesz felosztva (Nagyon könnyű, Könnyű, Normál, Nehéz, Nagyon nehéz).
  • 3 konkrét példát írtak le, bemutatván a játékmenetet. A helyszín Port Neptune, a halászati részleg:
  1. Megyek-oszt-lövök módszer: ha csak nem a legkönnyebb nehézségi fokozaton játszunk, akkor elég sokszor meghalhatunk, ha így akarunk játszani. Az amerikaiak által felhozott példa: a játékos bemegy és egyből elkezdi lőni egy automata biztonsági berendezés, ezután besétál egy kamera látószögébe, így jönnek a kis repülő robotok is, majd megérkeznek a splicerek is, egy fentről dobál gránátokat, a többiek lent kerítik be. A végeredmény viszonylag gyors elhalálozás.
  2. A környezet kihasználása: most a kamerára és a lövegre figyelve lopakodik el mindkettő mellett, majd az Electrobolt plazmiddal rövidre zárja a gondokat. Ezután meghackeli az utóbbi szerkezetet, hogy az a távolabb lévő splicereket kezdje el lőni. Még mielőtt szétfutnának, rájuk dobálja a helyiségben található elektromos vezeték csapdákat, ami agyonüti őket árammal. A többiek a játékos felé rohannak, őket meggyújtja, erre azok belevetik magukat a nagy víztócsába, de ő csak erre várt, áramot nekik is. (Az elektromosságot kilövellő plazmid alapból csak bénít pár másodpercre, de a vízben már halálos.) Már épp örülne a győzelemnek, mikor egy BD bömbölését hallja, egy eltévedt golyó ugyanis eltalálta, így ő is harcba száll. Mivel egyedül iszonyat nehéz lenne legyűrni, irány a harmadik módszer.
  3. Az ellenfelek egymásra uszítása: Mivel lőszerben nem bővelkedünk majd, ésszerűbb kihasználni a környezetet és az ellenfeleket is - egy BD legyőzése úgyis túl sok lőszert fogyasztana. A monstrumok és a splicerek általában békén hagyják egymást, de ha használjuk az egyik plazmidunkat, akkor egymásra uszíthatjuk őket. A példában leírt szituációban a Big Daddy elkezdte gránátokkal megkínálni a helyieket, akikBioShock infóbomba! természetesen viszonozták a kedvességet és golyózáporban részesítették. Persze a már bevált trükköket most is alkalmazta a játékos, és így az automata védelmi rendszerek nem őt vették célba, plusz az elektromos vezetékekről sem feledkezett meg hősünk. Néhány splicert a Security plazmiddal iktat ki, mert miután rájuk lőtte az anyagot, a kamerák ellenségként látják őket és repülő biztonsági masinákat küldenek ellenük. A káoszt kihasználva a játékos egy TNT-s hordóhoz illeszt három gránátot a telekinetikus erővel, majd a BD-hez vágja, ezt követi egy nagy robbanás. Meggyengülve utánunk indul, miután végzett az utolsó splicerrel is, majd átvág az előre az útjába odakészített vezetékeken, ezzel tovább gyengülve. Nemsokára elér egy víztócsát, nos, innen ki lehet találni, mi jön...
  • Multiplayer? A fagyott ellenfelek miért nem olvadnak egy nagy tócsává ahelyett, hogy csak darabokra esnek? Ken Levine-nek egy válasza volt ezekre a kérdésekre: BioShock 2...
  • A víz a játékos mozgását is lassítja a már korábban ismert tulajdonságai mellett, illetve a tüzet nem csak kioltja, ezzel kapcsolatban másra is képes lesz (valószínűleg a felületén szétterülő olajat is meg lehet majd gyújtani, de ez csak tipp). Ám még ezzel sem teljes a lista.
  • A játék elsősorban egy FPS, csak itt sokkal több lehetőség van, mint a többiben. Ennek megfelelően a fejlövések többet sebeznek és a sarkok mögül is ki lehet hajolni például. A módosított fegyverek elég súlyosnak tűnnek, hogy hihetőek legyenek (erről írtam már korábban, a célzáson és a fegyverek viselkedésén is külön csapat dolgozik, hogy ebben is a legjobbak legyenek, ezt a beállításokban is addig lehet hangolni, amíg végül nekünk tetszik).

A játék német és francia nyelven is elérhető lesz, többféle felirattal (német, francia, olasz és spanyol). a magyar nyelv nem szerepel a tervek között. Akinek van Xbox360-a és tagja a hivatalos vagy a TTLG fórumnak, az kaphat hozzá exkluzív témákat és avatarokat; ha még nem kapott kódot az illető, írjon 2KElizabethnek! (Újonnan regisztráltak nem tudom, kaphatnak-e.) Az is kiszivárgott, hogy hamarosan a PC-seket is meglepik valamivel.

A következő három hét folyamán további új előzetesek, képek és videók jönnek, ezért öveket bekapcsolni, még nem ért véget az információdömping! Ezekről is beszámolunk, amint megjelennek.

Frissítés! Néhány dolog azok közül, amiket felszedegethetünk és magunkkal cipelhetünk. Ez teljesen hiteles, Ken Levine tette közzé néhány perce.

Lőszer típusok (18 féle)
Tárgyak készítéséhez szükséges dolgok (11 féle)
Gén Tonikok (53 féle (beleértve az upgrade elemeket is))
Plasmids (20 féle, beleértve az upgrade elemeket is)
A küldetésekkel kapcsolatos tárgyak
Adam
Egészségügyi Csomagok
Eve feltöltők
Rádió üzenetek (több száz)
Napló bejegyzések (több száz)
Fegyver fejlesztő cuccok (12 féle)