Aztán érdekes fordulat következett be: tavaly karácsonykor az egyik tesztelő elköpött egy furcsa mondatot: „legalább egy év van a Borderlands megjelenéséig; nem rossz, de kell még dolgozni rajta — engem picit a Crackdownra emlékeztet...”. A komát azonnal kizárták a további melóból, és súlyos perekkel fenyegették meg, ha még egy szót szól. Azóta senki nem érti, hogy miről is beszélt a jóember, hiszen az említett, amúgy zseniális cucc témája köszönőviszonyban sincs a Gearbox játékával, ha meg a külsőségeket nézzük, ott se stimmel a dolog, ugyanis a szuperkémes akció cel-shading technológiát alkalmaz, a Borderlands eddig kiadott képei viszont inkább a Rage-re emlékeztetnek minket. És lehet, hogy itt van a kutya eltemetve...

Borderlands: meglepő fordulatA napokban az egyik külhoni játékportál elunta a várakozást és rákérdezett a srácoknál, hogy ugyan mi a helyzet, amire csak annyi választ kaptak, hogy nyugi, dolgozunk ezerrel, hamarosan érdekes hírekkel szolgálunk. Nos úgy tűnik, igazat szóltak, mivel kiderült, a soron következő PC Gamer magazinban szaftos beszámolót kapunk majd a játékról. Aztán az internetre felkerült egy beszkennelt kép, amely igencsat mellbe vágta a közösséget: a leginkább a Fallout és a legújabb Prince of Persia keresztezésének tűnő kép felirata így hangzik: „Bár egy képregénykockának tűnik, az igazság az, hogy ez egy játékkép.” Természetesen mindenki beindult ezerrel, míg végül Ennui, a Gearbox közösségi menedzsere a hivatalos fórumnak küldött levelében megerősítette a dizájncserét. Pár gondolatot idézek ebből.

„...a döntés a művészi stílus megváltoztatásáról nem könnyen született meg. (…). Ez a stílus passzol a játékhoz, és vizuálisan még érdekesebb élményt kínál. A koncepciórajzok tükrözték ezt a hihetetlen, egyedi stílust, és tökéletesen illettek hozzá, a játék nem lett kevésbé részletes vagy steril, sokkal inkább megőrizte azokat a részleteket, melyeket gyakran elveszítünk, amikor a koncepciókat 3D-be fordítjuk át. A szürke és barna, kietlen tájat, miközben az megmaradt kietlennek és barátságtalannak, sokkal emlékezetesebbé és felismerhetőbbé tette. Az egész világ él, a lényektől egészen a sziklákig és mocskos falakig. A játék világa nem lett kevésbé koszos vagy durva; minden részlet a helyén van, sőt, a környezet sokkal hangulatosabb. Begyűjtöttük a visszajelzéseket a fókusztesztben résztvevőktől, akik egy igen nagy, mindenféle korú és nemű játékosréteget képviselnek, és a végén világossá vált, hogy ez a jó döntés.

Mindegy, mit gondoltok a művészeti stílusról, a játékmenet lényege ugyanaz: mocskos, szórakoztató kooperatív FPS egy idegen világban, RPG-elemekkel és milliónyi fegyverrel. És nagyon nagy móka; lehet, hogy elfogult vagyok, de egyben játékos is, és volt lehetőségem kipróbálni a cuccot. Úgy vélem, akkor is nagy móka lenne, ha úgy nézni ki, mint egy PS1 játék, és hiszem, hogy rengeteg ember egyetért velem (sőt, a tesztelőink nagy része már egyet is értett).

Még valami: a képen látható két vézna karakter, Lilith és Mordercai tényleg soványak, de van még rajtuk kívül több szereplő is a játékban.”

Nos, egyelőre tehát ennyit tudunk. A többit majd meglátjuk, a magam részéről kíváncsian várom az újabb, immár hivatalos információkat és képanyagokat az újjávarázsolt Borderlandsről.