A Treyarch ismét új színt próbál vinni a sorozatba, hiszen maradhattak volna ők is a modern katonáknál, vagy az előző résznél sokak által megkedvelt hidegháborúnál, ám a csapat úgy gondolta, hogy a nem túl távoli jövő hadviselése több lehetőséget tud biztosítani a számukra.

A történet szerint egy terrorista fenyegeti a világbékét, de nem holmi vegyi fegyverekkel készül elpusztítani mindent, hanem a legmodernebb fegyvereket és hackereket bevetve robbant ki háborút a világ két nagyhatalma, az Egyesült Államok és Kína között. A sztorimód természetesen hollywoodi filmeket megszégyenítő akcióorgiával kecsegtet, ám ezt már eddig is tudtuk, ahogy azt is, hogy az 5-6 órás pörgés csupán étvágygerjesztő a főfogás, a multiplayer mód előtt.

Az én katonám

A sokáig másodhegedűs szerepet betöltő Treyarch a Black Ops sikerét követően magabiztosabban nyúlt hozzá a többjátékos szekcióhoz, s noha alapjában véve nem változtatták meg, hogy miként játszunk, így is friss élményben lesz részünk.

Az első és legfontosabb újítás, hogy a Killstreak egy az egyben eltűnt, a helyét pedig a Score Streak vette át. Ehhez hasonlót már a Modern Warfare 3-ban is láthattunk, ám amíg ott opcionális volt, addig itt ezt használja mindenki. A rendszer lényege, hogy minden egyes gyilkolás után, vagy a csapatunk győzelmét segítő megmozdulást követően pontokat kapunk, amik a képernyő sarkában gyűlnek (a halálunk után is megmaradnak), s amint elérünk egy bizonyos értéket, megkapjuk az általunk kiválasztott jutalmat. Ez lehet egy felderítő robotrepülőgép, egy óriási, páncélozott lépegető, vagy egy bombázó -- attól függ, hogy mit választottunk.



Az eddig ismert Score Streak jutalmak:
  • Guardian: Hordozható, mikrohullámokat kibocsátó ágyú.
  • AGR: A gép vagy a játékos által irányítható kis tank.
  • MQ-27 Dragonfire: Az AGR-hez hasonló, négy rotoros szerkezet
  • Hellstorm Missile: Irányítható rakéta, ami képes egyszerre több, kisebb lövedékkel is megszórni az ellenfelet.
  • Gunships
  • Lightning Strike: Vadászgép, ami a pálya három részét támadja meg.
  • Swarm: Egy csapatnyi öngyilkos robotrepülőgép, ami az ellenfelet és eszközeit támadja.
  • War Machine: Aknavető.

A Black Ops II-ben is rajtunk múlik, hogy milyen jutalmakat szeretnénk kapni, ha jól teljesítünk a csatatéren, ám ha úgy gondoljuk, Score Streak nélkül is játszhatunk. Karakterünk megalkotásakor ugyanis minden egyes felszerelésre pontokat kell költenünk; a játék kezdetekor tíz pont áll a rendelkezésünkre, s minden egyes szintlépés után egy újabb pontot kapunk. Összesen 50 szint van, plusz még tíz Prestige, így egy katona feltápolása során nem tudjuk megszerezni mind a 100 felszerelést.

A pontok kedvünk szerinti elosztásával érdekes variációkat alkothatunk; dönthetünk úgy, hogy csak a fegyverekre koncentrálunk, s feloldunk minden lehetséges kiegészítőt a kedvenc mordályunkhoz, de úgy is, hogy a perkekre összepontosítunk, vagy egyenletesen elosztva mindenből kérünk egy kicsit.



Perkek:
  • Perk 1: Flak Jacket, Ghost, Blind Eye, Hardline, Lightweight
  • Perk 2: Hardwire, Scavenger, Cold Blooded, Toughness, Fast Hands
  • Perk 3: Engineer, Dead Silence, Extreme Conditioning, Tactical Mask, Awareness, Dexterity

Az arzenálunkban futurisztikus fegyverek egész sorát találjuk, melyeket kiegészítőkkel és perkekkel még halálosabbá és pontosabbá tehetünk. A válaszható modifikációk között megtaláljuk a tüzelési mód kapcsolóját, amivel sorozatlövésről egy-egy golyó kilövésére válthatunk, hogy messziről is pontosak maradjunk. Megszerezhetjük a Target Finder nevű eszközt, amivel füstön és falakon keresztül is megjelölhetjük az ellenfelünket, illetve bemutatkozik a Wildcard, ami tovább módosít a karakterünkön; ennek segítségével több gránátunk, perkünk, vagy egyszerre két nagy erejű fegyverünk lehet.

Fegyverek:
  • Támadófegyverek: AN-94, M8A1, Type 25, SA-58
  • Sörétes puskák: M1216, Saiga-12, R-870, MCS
  • Könnyűgépfegyverek: LSAT, MK 48
  • Mesterlövész puskák: DSR 50, SVU-AS, Ballista
  • Robbanószerek: Grenade, Semtex, Axe, Claymore, C4, Bouncing Betty
  • Taktikai eszközök: Smoke, Flashbang, Concussion, Shock Charge, EMP



A világ körül

A játékmódok tekintetében a szokásosat kapjuk, tehát lesz Team Deathmatch, Deathmatch, Capture the Flag és társaik, ám aki némi újdonságra vágyik, annak ott van a HardPoint, melyben az a csapatok célja, hogy az irányításuk alá vegyék a pályák különböző pontjain véletlenszerűen feltűnő pontokat, illetve bemutatkozik még a Multi-Team játékmód, amiben összesen hat csapat esik egymásnak. A kisebb létszámú egységek a tengerészgyalogság, az FBI, az SDC, az ISA, a milícia és a zsoldosok színeiben esnek egymásnak.

Call of Duty: Black Ops II JátékképekCall of Duty: Black Ops II JátékképekCall of Duty: Black Ops II Játékképek

A pályák a szólómódból átemelt helyszíneken kaptak helyet, tehát Afrikában, a Közel-Keleten, Los Angelesben és számos egyéb helyen is megfordulunk majd. A pályatervezés néhány dinamikus elemmel bővült (például egy hajó mozgó daruja), illetve van, ahol a több szinten kiépítés miatt magunk fölé is nézni kell.



Élőben jelentkezünk a harctérről

Érdekesség még a multiplayer móddal kapcsolatban, hogy a fejlesztők ezúttal jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a bajnokságokra. A fejlesztést vezető David Vonderhaartot elkápráztatta ez a kultúra, s már a fejlesztés legelején azon volt, hogy minél jobban támogassa ezt.

Ezen cél elérésének egyik lépése a League Play játékmód bevezetése volt, aminek keretében a vállalkozó szellemű játékosokat 5-15 teljesítményfelmérő mérkőzés után a játék a hét kategória egyikébe sorolja. Minden egyes kategóriában az adott játékos képességeinek megfelelő katonákat találni, így elkerülhető az a kellemetlen helyzet, amikor a matchmaking során egy veterán játékossal találja szemben magát egy újonc. Természetesen lehetőség van arra, hogy jó teljesítménnyel magasabb kategóriába kerüljük, de ugyanígy megeshet az is, hogy a gyatra játék után lefokoznak.

Call of Duty: Black Ops II JátékképekCall of Duty: Black Ops II JátékképekCall of Duty: Black Ops II Játékképek

A League Play játékosainak lehetősége van arra, hogy pár gombnyomással, bármiféle külső program vagy szolgáltatás igénybevétele nélkül élőben közvetítsék a mérkőzésüket, konzolon és PC-n egyaránt, ráadásul kommentálhatják is az eseményeket, akár többen is. Aki beszél, az számos eszközt kap arra, hogy a lehető leghatékonyabban számoljon be az ütközetről: egyik játékostól a másikra ugorhat, hogy mindig az akció központjában legyen, feltehet a képernyőre egy eredményjelzőt, illetve egy térképpel figyelemmel követheti minden játékos mozgását.

Az élő közvetítések 15 másodperces késleltetéssel üzemelnek, s lehetőség van arra, hogy öt percet visszatekerjünk, illetve le is menthetjük a meccset, hogy később lássuk el kommentárral.



A jövő már vár

Kijelenthető, hogy igazán forradalmi változások nem kerültek bemutatásra az új Call of Dutyban, inkább csak a jól ismert elemeken csiszolnak a fejlesztők követve azt a mondást, miszerint, ami nem romlott el, ne is javítsd meg. Ezt tejesen rendben van így, a kérdés csak az, hogy megszokott formula további csiszolása elég lesz a sikerhez. Ősszel kiderül.