John Carmack

Az id Software csodagyereke, a baráti körében csak Engine Johnnak becézett John Carmack úgy gondolja, hogy bár a következő generációs konzoloktól mindenki hihetetlen grafikát és stabil 60 fps-es teljesítményt vár, le kell szállni a földre és elfogadni, hogy az ipar még hosszú ideig a 30 fps-hez fog ragaszkodni.

A programozó Twitteren erősítette meg egy érdeklődőnek, hogy bár ő is szívesen látna gyors játékokat, biztos benne, hogy nagyon sok nextgen projekt a 30 fps-t veszi célba majd, így érve el szebb látványt a többi programnál anélkül, hogy komolyabb technikai bravúrt vinne véghez.

John Carmack személy szerint mindig a 60 fps pártján állt, az id jelen konzolgenerációs címei pedig egytől egyig stabilan hozzák e sebességet. A Rage (adatlapunkon) és a Doom 3 azonban korukat megelőző megoldásokról váltak ismertté, és persze nem várható el, hogy minden játékkészítő hasonlóan ügyes és kreatív legyen. Az id jelenleg a Doom 4-en dolgozik, melyet még 2008-ban jelentettek be Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, az elmaradhatatlan PC mellett.