Chris Avellone, a legendás szerepjáték-tervező a GamesIndusrty.biz-nek árulta el, hogy bár közvetlen folytatást nem szívesen csinálna, sokat gondolkodik egy Kickstarteren át pénzelt Planescape: Torment játékon. Csakhogy ezúttal, ha lehet, nem venné bele a D&D szabályait, mert Chris szerint azok túl sok ötletet kötöttek meg a '99-es Black Isle klasszikusban is.

"Hogy őszinte legyek, nem biztos, hogy úgy állnék neki, mint egy Planescape játéknak. Talán okosabb lenne elhagyni a D&D mechanizmust, és megnézni, miben volt jó a Planescape, mit hogyan csinált, majd ez alapján készíteni egy új programot -- valahogy úgy, ahogy annak idején a Fallout felhasználta a Wasteland örökségét. Úgy gondolom, hogy a Planescape ötleteit átvéve, mint a repülés vagy a metafizikai háttér, sokkal jobb játékot is lehet készíteni D&D elemek nélkül."

A híres tervező kifejtette, hogy a Planescape: Torment is lehetett volna jobb, ha pár kasztot elfelejtenek, és inkább újakat találnak ki. Ezt azonban a D&D szabályrendszer nem engedte, így ha most új játékot csinálna, biztos, hogy hanyagolná a klasszikus szerepjátékot.

Hozzátette, hogy nagyon tetszik neki a Kickstarter, és sokat jár a fejében, hogy barátjához, a Wasteland 2-n dolgozó Brian Fargóhoz hasonlóan ő is indít egy rajongói projektet. Ugyanakkor Chris biztos benne, hogy a Kickstarter nem fogja megváltani a világot, a kiadók és a nagy hal - kis hal ellentét örökké jelen lesz a játékvilágban.

Az adatlap és a képek az első Planescape: Tormentből valók.