Már senki számára nem titok, hogy Hollywoodban a legújabb nagy trend nem más, mint a legnagyobb és legnépszerűbb videojátékos franchise-ok feldolgozása film vagy sorozat formájában. A dolog persze nem új keletű, hiszen évtizedekkel ezelőtt is készültek már játékból filmmé varázsolt adaptációk, ám ezek minősége általában elég megkérdőjelezhető volt. Sokáig ült az átok a videojátékos mozikon, az elmúlt években azonban eszement volt a fellendülés. The Last of Us, Fallout, Sonic, Super Mario, Minecraft... soroljuk még?
Ez azonban a jelenkor, pártíz évvel ezelőtt pedig egészen más volt a helyzet – így talán nem is olyan meglepő, hogy a Hollywood a 90-es években visszadobta a Crash Bandicoot-film ötletét. A fejlemények ugyanis egyáltalán nem újak, ám a Sega CEO-ja, Shuji Utsumi csak most fedte fel a sztorit.
A The Game Business-nek adott interjúból megtudhattuk, hogy a játékipari veterán a pályafutása kezdetén, a 90-es években látta meg a potenciált a PlayStation sikerjátékában. Ekkor ötlötte ki, hogy megjáratja a hollywoodi stúdiók vezetőinél az adaptáció ötletét, de a válasz egyöntetű volt: a producerek és stúdióvezetők nem kértek a Naughty Dog kabalájából. Ekkor még minden öltönyös úgy gondolta, hogy a videojátékok csakis gyerekeknek valók, így senki nem vette igazán komolyan a franchise-ban rejlő lehetőségeket.
Manapság persze teljesen más a helyzet. Csordultig teli mozitermek kiabálnak Chicken Jockey-t a Minecraft-film vetítésein, a The Last of Us pedig a legkomolyabb filmdrámákkal veszi fel a versenyt. Ebben a korban már könnyen arathatna sikert Crash, ám a sors kegyetlensége, hogy a Wumpa-gyömölcsöt gyűjtögető, kéknacis erszényes már közel sem olyan népszerű, mint a PS1-es éra fénykorában.
Borítókép forrása: Activision