• Klasszikus Doom pályákat terveztetett MI-k segítségével három kutató
  • Az önmaguktól tanuló mesterséges intelligenciák 1000 pályából indultak ki
  • A kutatók szerint a kísérlet eredményeként élvezetes, felismerhető pályák születtek
  • A tanulmány itt elérhető

A Doom egy igazi, időtálló klasszikus, melyet a mai napig meglepően sokan vesznek elő, tavaly például befutott hozzá egy mod, mely lootboxokkal szórta tele a játékot, így figurázva ki napjaink egyik trendjét. Most pedig három kutató két mesterséges intelligenciát szabadított rá, azzal a feladattal, hogy tervezzenek hozzá pályákat.

A két MI-nek előzetesen 1000, a közösség által készített térképet mutattak meg képeken, melyeken jól látszott a helyiségek nagysága, a falak és a különféle tárgyak eloszlása. Az egyik MI mindössze ezeket a felvételeket látta, a másik pedig nyers adatokat is kapott, ezután pedig megalkották a saját pályájukat. Ezek a kutatók szerint kifejezetten jól sikerültek, és a legtöbb esetében feltűntek a Doom térképeire jellemző tulajdonságok is, úgy mint a szűk folyosók vagy a hatalmas termek. A kísérlet célja elsősorban az volt, hogy a fejlesztők a jövőben könnyebben rakhassanak össze komplett pályákat, így csökkentve egy-egy játék fejlesztési költségeit.

doom-mi-01.jpg